WSBK: Bayliss test Ducati op Mugello

88

World Superbike legende Troy Bayliss heeft op het circuit van Mugello twee dagen de Superbike machine getest van het Ducati Xerox team, het was alsof hij nooit is weg geweest.

<style> <!– /* Font Definitions */ @font-face {font-family:"Cambria Math"; panose-1:2 4 5 3 5 4 6 3 2 4; mso-font-charset:1; mso-generic-font-family:roman; mso-font-format:other; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:0 0 0 0 0 0;} @font-face {font-family:Calibri; panose-1:2 15 5 2 2 2 4 3 2 4; mso-font-charset:0; mso-generic-font-family:swiss; mso-font-pitch:variable; mso-font-signature:-520092929 1073786111 9 0 415 0;} /* Style Definitions */ p.MsoNormal, li.MsoNormal, div.MsoNormal {mso-style-unhide:no; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; margin-top:0cm; margin-right:0cm; margin-bottom:10.0pt; margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoChpDefault {mso-style-type:export-only; mso-default-props:yes; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:Calibri; mso-fareast-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi; mso-fareast-language:EN-US;} .MsoPapDefault {mso-style-type:export-only; margin-bottom:10.0pt; line-height:115%;} @page Section1 {size:612.0pt 792.0pt; margin:70.85pt 70.85pt 70.85pt 70.85pt; mso-header-margin:35.4pt; mso-footer-margin:35.4pt; mso-paper-source:0;} div.Section1 {page:Section1;} –> </style> <p>De Australiër kwam afgelopen dinsdag en woensdag voor het eerst sinds zijn afscheid aan het eind van het seizoen 2008 weer in actie op de Superbike machine van de Italiaanse motorenfabrikant. Ondanks dat Bayliss 18 maanden niet op een Superbike motor gereden had wist hij op racebanden een snelste rondetijd van 1Õ51.9 te noteren Ð ter vergelijking: Valentino RossiÕs snelste ronde uit de race van vorig jaar op Mugello was een 1Õ51.1.</p>







<blockquote> ÒWe hadden het weer niet mee maar we hebben nog steeds veel werk kunnen doen. Ik denk dat rijden in de regen misschien wel een goed begin was om het daarna op te kunnen bouwen en weer in mijn ritme te komen. Het circuit werd op de tweede dag eindelijk goed en we hebben tweeënhalf uur op een droge baan kunnen rijden. Ik heb erg genoten en ik hoop dat de feedback die ik de jongens heb gegeven van pas zal komen. Dat Ernie en Alessandra er bij waren heeft natuurlijk ook geholpen, het voelde net als vroeger,Ó vertelde Bayliss. ÒIk maakte me nog wel zorgen of ik na anderhalf jaar niet vergeten zou zijn hoe ik zou moeten rijden maar het was heel makkelijk en als ik eerlijk ben dan voelde het alsof ik nooit ben weg geweest." &lt; </blockquote> Bayliss beëindigde aan het eind van het seizoen 2008 zijn indrukwekkende carrière met maar liefst drie wereldtitels en 52 overwinningen in 152 races op zak. Op de vraag of Bayliss eventueel een terugkeer zal maken op de circuits weigerde teammanager Ernesto Marinelli, die voor de gelegenheid terugkeerde in zijn oude rol als data engineer van Bayliss, elk commentaar: <blockquote> ÒStop, het is een belangrijke beslissing die we helemaal aan Troy overlaten. Het is duidelijk dat voor hem de deur altijd open staat.Ó </blockquote> Bayliss zal weer in actie komen op een Ducati tijdens de de World Ducati week welke van 10 tot 13 juni op de kalender staat en georganiseerd wordt op het circuit van Misano.