MotoGP: De top drie van de TT kwalificatie

78

Het was een hectische kwalificatie dag in Assen. De startplaatsen voor de Dutch TT zijn verdeeld. Stoner haalde een verrassende pole positie, maar Pedrosa en Lorenzo volgen hem op de voet. Wat hadden de drie matadoren te melden na de tweede TT dag:

Pole-sitter Casey Stoner: <p>&nbsp; </p> <p>&nbsp;</p> <p> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>&ldquo;Vanochtend maakte ik waarschijnlijk de zwaarste crash uit mijn carriere mee. Dat zegt genoeg! De crash heeft me echt doorelkaar geschud. Ik heb een zere nek, pols, knie en schouder. Hij was echt pittig. De blessure aan de schouder is niet heel erg, maar bij het omgooien van de motor in chicanes heeft mijn knie het echt zwaar te verduren. Het team heeft goed werk verricht. Ze bleven pushen, ook al reed ik niet op mijn eigen kunnen, en ook niet op het maximale potentieel van de motor. Toen ik aan het stoeien was met de goede afstelling voor meer grip achter, hebben mijn jongens nooit aan opgeven gedacht. Toen we voor het eerst sinds de eerste vrije training weer op de zachte band stonden voelde de Honda stukken beter aan. We waren in staat om een knaller van een ronde neer te zetten, en daarmee pole te pakken. Op race-pace komen we nog te kort, en we gaan in de warm-up proberen deze problemen te tackelen. Het was een rare dag, maar hopelijk kunnen we dit succes doortrekken naar de race van zaterdag.&rdquo;</p> <p> </p> </blockquote>







Tweede man Dani Pedrosa: <p>&nbsp; </p> <p><br /> </p> <p> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>&ldquo;We hebben goed werk verricht in alle trainingen en ik ben zeer tevreden met het verloop van de kwalificatie. Ook al loop ik in de eindfase de pole nog mis. Mijn doel was het halen van de eerste startrij omdat de eerste bocht ontzettend krap is. Daarnaast wilde ik een goede race-pace vinden en ik mag wel spreken van een geslaagde dag. Het gevoel met de voorband is beter, en ik kijk er naar uit om dit in de race te bevestigen. De tijden liggen ontzettend dicht bij elkaar. Ik voel me goed, de motor voelt goed en het enige wat overblijft is de goede bandenkeuze. Dat moeten we zorgvuldig aanpakken. Het weer zal wisselvallig worden, net als in Silverstone. De zachte banden hebben potentieel, maar we zijn niet 100 procent zeker of dit over de raceafstand nog steeds het geval is. Vooral de linkerkant is een stuk zachter. Op Assen is het belangrijk dat je stabiel uit de bocht kan accelereren, en met de harde band lukt dat heel goed. We moeten afwachten wat het weer gaat doen, en we gaan gewoon ons best doen tijdens de race.&rdquo;&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p> </p> </blockquote> <p>Derde man Jorge Lorenzo:&nbsp;</p> <p> </p> <p><br /> </p> <p> </p> <blockquote style="margin: 0px 0px 0px 40px; border: none; padding: 0px;"> <p>&ldquo;Ik heb mijn best gedaan, maar ik verloor een paar tiende van een seconde bij een remfout in de laatste chicane. Casey&rsquo;s poleronde kwam echt als een verrassing voor mij. Een fantastische ronde, en ook zo snel. En Dani zat er natuurlijk ook dicht bij. We hebben een goede uitgangspositie voor zaterdag, een goede race-pace, en ik ben zelfverzekerd op de motor. Je kunt dus zeggen dat ik blij ben. Kwalificatie is een ding, maar de race is heel wat anders. Bandenkeuze zal cruciaal zijn.&rdquo;&nbsp;</p> <p><br /> </p> <p> </p> </blockquote><iframe src="//www.facebook.com/plugins/like.php?href=http%3A%2F%2Fracesport.nl%2FMotoGP%2FMotoGP%2Fde-top-drie-van-de-tt-kwalificatie%2Ftabid%2F63%2FiNews_ID%2F30066%2FDefault.aspx&amp;send=false&amp;layout=standard&amp;width=450&amp;show_faces=true&amp;action=like&amp;colorscheme=light&amp;font&amp;height=80" scrolling="no" frameborder="0" style="border: none; overflow: hidden; width: 450px; height: 80px;" allowtransparency="true"></iframe>