Voorafgaand aan de bwin.com Grande Premio de Portugal spraken 5 coureurs uit de MotoGP paddock met de media tijdens de gebruikelijke pre-event persconferentie.
Casey Stoner:
"Er zijn niet zoveel races meer te gaan, dus we zullen zien hoeveel van deze wedstrijden ik kan winnen……of verliezen. Valentino (Rossi) zal de strijd aan willen gaan, dus zal het niet zo gemakkelijk zijn als de mensen af en toe zeggen, hoewel we wel een beetje zijn geholpen vanwege zij pech in Misano.
"Dit is wederom een nieuwe baan voor mij met Ducati, ik voel me zeker genoeg om me volledig te richten op mijn werk. Het is een van de moeilijkste banen.
"Ik heb hier goede en slechte wedstrijden gereden, maar het weer is hier altijd een beetje onzeker geweest. Ik hoop dat, nu we hier vroeger in het seizoen komen, het een beetje zekerder is."
Alex Barros:
"Het was een tricky race in Misano vanwege het weer en de natte baan. Mijn eerste races dit seizoen gingen goed maar het tweede deel was niet echt geweldig.
"Tot nu toe heb ik genoten van mijn terugkeer in de MotoGP, echter mijn grootste probleem is steeds de kwalificatie. Het pakket en mijn rijden zouden me elke race dicht bij de top vijf moeten kunnen brengen, echter zal ik dan wel van een betere plaats op de grid aan de race moeten kunnen beginnen.
"Wat betreft mijn toekomst is het op dit moment 50/50; ik hoop meer te kunnen zeggen wanneer we naar Motegi zullen vertrekken."
Chris Vermeulen:
"Het was zwaar hier tijdens mijn eerste bezoek het afgelopen jaar, en ook Bridgestone kende toen grote problemen. Maar hoe dan ook, het pakket werkt nu goed en we staan er een stuk beter voor dan toen ik eind 2005 voor het eerst op deze motor stapte.
"Estoril is enorm snel met het lange rechte stuk, en er is een interessant hoogteverschil. Het is niet makkelijk om te leren."
Toni Elias:
"Mijn been is erg pijnlijk, en het herstel verloopt langzaam. Ik zit op 80% voorafgaand aan deze race, echter de baan maakt het ook ingewikkeld en het zal zwaar zijn voor mijn been. Ik hoop alleen dat ik me weer kan verbeteren, net zoals ik deed in Brno en daarna in Misano, en ik zal gewoon rijden wat er ook gebeurt. De vorige keer wilde ik geen risico nemen toen het in de training regende, echter hier zal ik ook gewoon rijden als het regent."
Davide Brivio:
"Wij wisten dat wij problemen hadden met de topsnelheid toen we voor de eerste keer van start gingen in Qatar, maar er zijn ook kwesties met de banden en de rest van de motorfiets geweest. Ducati, Casey en Bridgestone hebben geweldig werk geleverd, en dat is denk ik niet alleen vanwege de nieuwe reglementen.
"Mijn persoonlijke mening is dat het banden reglement niet gewijzigd hoeft te worden. Als ze dat wel doen, dan wordt het te gemakkelijk om te zeggen dat ze dit alleen veranderen voor Michelin, of voor Valentino of wat dan ook. We moeten ons alleen samen met Michelin verbeteren, en competitiever worden."