MotoGP: Wat is het Dunlop waard om in de MotoGP te blijven?

53

Het Spaanse motociclismo.es maakt melding van het feit dat Jorge Martinez Aspar, de man achter het team dat op dit moment een dominante rol vervult in de 125 en 250cc categorie, het aanbod om het komende seizoen een vijfde Yamaha M1 met Dunlop banden in te gaan zetten in de MotoGP naast zich heeft neergelegd.

Het lijkt er steeds meer op dat Dunlop zijn uiterste best blijft doen en Yamaha onder druk blijft zetten om na dit seizoen toch in de MotoGP actief te kunnen blijven. Volgens de berichten van het Spaanse motorblad zou dit te realiseren zijn door de inzet van een vijfde Yamaha onder de vlag van het huidige Spaanse 125 en 250cc team, maar de oud wereldkampioen zou hebben gezegd dat hij niet geïnteresseerd is in een samenwerking met Yamaha en dat zijn voorkeur nog steeds uitgaat naar een samenwerking met Suzuki in de MotoGP.







"Ik wil niet ten koste van alles gaan debuteren in de MotoGP,"

vertelde Aspar aan de Spaanse media.

Daarnaast vond Aspar dat het voorstel voor het project te laat is voorgelegd om er nog iets serieus mee te kunnen doen. Daarnaast was het aanbod volgens de Spanjaard ook niet concreet genoeg en zou het op dit moment ook moeilijk zijn om nog de juiste coureur te kunnen vinden. Tevens is de continuïteit voor de toekomst in het genoemde voorstel niet voldoende duidelijk. Daarom zou de succesvolle teambaas nog steeds zijn voorkeur hebben om vanaf het seizoen 2009 met Suzuki in de MotoGP te debuteren, hierbij zou hij namelijk de garantie hebben dat men dit project voor minimaal drie jaar zou willen ondersteunen.

Na het nieuws dat Dunlop heeft geprobeerd om met Aspar in de MotoGP te gaan werken maakt de kans opnieuw groter dat het Tech3 Yamaha team de samenwerking met de Engelse bandenfabrikant na dit seizoen zal beëindigen en de overstap zal gaan maken naar Michelin of Bridgestone.