Donderdagavond hebben wij onze EK wedstrijd voorafgaand aan de TT gereden. Voordat dat zover was hebben Teunis en Andre zich in het zweet moeten werken. Ik zal in het kort vertellen wat er allemaal gebeurd is.
Woensdag hebben wij drie trainingen gehad, waarvan de laatste twee de kwalificatie trainingen waren. Aan het eind van de eerste training ben ik onderuit gegaan. Redelijk stoer, dus niet zachtjes. Aan de val zelf heb ik niet zoveel over gehouden, maar de motor zag er niet meer uit. Al het kuipwerk lag er af. Door de klap vloog mijn tank van de motor en de motor kwam op de gashendel terecht. Daardoor bleef de motor door lopen en kwam er allemaal zand in het blok. Zelf zag ik er ook niet uit. Compleet onder de modder. Ik baalde enorm. We konden meteen weer aan de slag. Motor op de kop houden, blok demonteren en uitspoelen. Kijken en uiteindelijk nieuw kuipwerk monteren. Ook mijn racepak is behoorlijk beschadigd. Er moet waarschijnlijk een nieuw schouderstuk en een nieuwe kont (doorgeschuurd) ingemaakt worden.
Tweede training. Eerst moesten wij wat problemen oplossen. Onder anderen een kapotte bougie en door de val ging het niet zo lekker in de derde training ik heb te veel geforceerd gereden. Te laat of te vroeg geremd en daarom kwam ik helemaal niet in het goede ritme met als resultaat een twintigste startplaats. Desondanks ben ik zeer tevreden als je weet wat wij als team hebben mee gemaakt.
Donderdag, allereerst hadden we na de TT trainingen nog een warming-up training. Deze verliep zeer goed. Ik heb in die training lekker gereden en ben weer met zelfvertrouwen van de motor gestapt. Dan de wedstrijd. Net voor de start ging het een beetje regenen daarom werd er besloten voor een extra training van vijf minuten en werd het dus een zogenoemde ÒwetraceÓ. Ik ben met opgesneden slicks begonnen en toen hebben we besloten om met slicks te gaan rijden. Ik ben daar ook mee van start gegaan, ook omdat het toen niet meer regende.
Ik was goed weg met de start en heb zelfs nog eventjes op de negende plaats gereden. Er zat een groep rijders bij elkaar die reden om plaats negen t/m zeventien. Ik zat daar dus mooi tussen als vreemde. Ik heb een zeer goede race gereden en iedereen was ook zeer tevreden. Zelfs de laatste bocht heb ik het gaatje dicht gehouden en heb er nog eentje ingehaald ondanks dat we met vier man naast elkaar de bocht in stuurden. Door de zware strijd die ik heb moeten leveren, soms met de kuipen tegen elkaar, ben ik dan ook zeer tevreden met dit resultaat. Plaats tien en zes punten voor het Europees kampioenschap. Nu moet ik Jopa maar even bellen wat er moet gebeuren met het pak. En de motor moet in de komende weken gespoten worden.
Met sportieve groet,
Harold de Haan