De zondagmiddag ervoor nog crashen op Oschersleben en woensdagmiddag alweer naar het Gelderse Hengelo. Daar kon op Hemelvaartsdag al getraind worden, waarbij goede ervaringen opgedaan werden. Zaterdag tijdens de kwalificatietrainingen werd dan ook naar de 4e startpositie gereden. In de race op zondag reed de top 5 snel weg van de rest van het veld, waarbij Allard net achterop lag. Toen hij bij het gevecht om de 3e positie kwam werd de race stil gelegd. Na de herstart lag hij gelijk iets achterop en finishte nog steeds op een erg nette 5e positie.
Vorige week zondagnacht thuiskomen uit Oschersleben met een gecrashte motor en een niet fitte coureur, terwijl je woensdagmiddag alweer naar Hengelo moet, is geen relaxed weekje voor een race team. Maar Allard had steeds minder last van zijn enkel en ook aan de motor zag je bijna niet meer dat hij een grindbak ingeschoven was, Hengelo kon beginnen.
Donderdagochtend ging Allard gelijk lekker van start. Omdat Hengelo erg smal is, werd ervoor gezorgd dat Allard als één van de eerste de baan opging, zodat hij zo veel mogelijk vrij kon rijden. Aan het einde van de dag en drie trainingen verder ging alles zoals gehoopt en waren de rondetijden goed.
Zaterdag eerst nog een vrije training voordat aan het begin van de middag de eerste kwalificatie verreden werd. Hierin ging Allard gelijk lekker van start. Toen hij na een paar ronden binnen kwam voor een nieuwe achterband lag hij op een 6e positie. Hij werd daarna een paar ronden opgehouden, maar toen hij vrij baan had reed hij gelijk een tijd die hem op de voorlopige 3e plaats zette. Een bocht later werd de training voortijd gestopt doordat iemand in het publiek onwel was geworden en er een ambulance over de baan daar naartoe moest.
In de tweede kwalificatie kon Allard net niet zijn tijd verbeteren. Wel heeft hij laten zien dat hij constant snelle tijden kan zetten. Hiermee zakte hij een positie terug op de grid en mag hij zondag vanaf de tweede rij starten omdat gestart wordt in 3-2-3-2 volgorde. Duidelijk was wel dat de top 5 los stond van de rest van het startveld.
Zondagochtend tijdens de warm-up wist Allard zelfs de snelste tijd te zetten.,Toen kon het lange wachten op de race beginnen. Natuurlijk hebben de meeste coureurs last van een beetje spanning, maar bij Allard was het wel heel extreem. De verwachting van hemzelf en iedereen die aanwezig was, waren hoger dan ooit. Misschien dat daarom zijn start ook niet helemaal naar wens ging. Toch kwam hij nog als 5e de eerste bocht uit. Even bleef het een kopgroep van 5 rijders welke heel snel wegreden van de andere coureurs. De eerste twee wisten net weg te rijden van de nummer 3 waarna Vermonden en Kerkoven korter op elkaar zaten. Totdat na een aantal rondes Vermonden en Allard snel inliepen op nummer 3 Rea. Net toen het gevecht begon, werd de race stilgelegd door een crash. Even later werd de race herstart over 5 ronden. Ook deze keer geen goede start van Allard en hij kwam zelfs als 6e uit de eerste bocht. Aan het einde lag hij wel alweer 5e, maar toen was de top 4 alweer weg. Hij reed nog wel een persoonlijk snelste tijd, maar net niet genoeg om echt in te lopen op de 4 rijders voor hem. Wel maakte Rea nog een foutje en kwam daarbij achter Allard terecht. Maar omdat hij ruim een seconde voor Allard was gefinisht in het eerste deel van de race, was het gevecht aangaan zinloos. Allard finishte daarom op een mooie 5e plaats.
Na dit weekend is Allard nu op een 5e positie komen te staan in de ONK stand. Nu hopen dat hij volgende week in Oss weer kan vechten om de podiumposities. Hij heeft er in ieder geval wel weer zin in. Uiteraard is iedereen van harte welkom om de race volgende week maandag op tweede pinksterdag te komen kijken.