Voor de vierde wedstrijd van het ONK vertrok het team van Scuderia MV Agusta Benelux naar het roemruchte stratencircuit van Hengelo gelegen in het mooie Achterhoekse land.
Voor de donderdag stonden er drie vrije trainingen op het programma. Het begon vroeg voor het team want de eerste training stond al gepland om 9.40 uur. De eerste ronden hebben de drie musketiers gebruikt om het circuit te verkennen en te kijken waar hun rempunten lagen. Voor Remco werd het helemaal een verkenningstocht want dit was de eerste keer dat hij kennis maakte met het stratencircuit van Hengelo, of hij vriendjes gaat worden met het circuit dat zal moeten blijken na een paar trainingen. Na twee ronden werd de training stilgelegd door een rode vlagsituatie omdat er olie op de baan lag, na enkele minuten mochten de heren coureurs hun trainingen weer hervatten. Harry van Beek wist meteen de snelste rondetijd neer te zetten met een 1.52.733, Danny Lannoo zette een tijd van 1.55.295 op zijn klok wat een 5de plaats op leverde en Remco zette zijn klok stil op een 2.03.3. Maar na één ronde werd de training weer stilgelegd door een rode vlag en hierbij was de training dan ook meteen afgelopen.
Met enige vertraging ging de tweede training om twee minuten over één van start. Remco is tijdens deze training toch iets meer vriendjes geworden met het circuit en wist meer dan drie seconden van zijn tijd af te halen. Lannoo en Van beek hadden het ook aardig naar hun zin en alle twee verbeterden hun tijd van de ochtend. Denny liet zijn klok stil staan op een 1.52.479 en Harry liet een 1.50.212 noteren. Met nog een derde training te gaan hadden de drie musketiers tijd genoeg om nog een betere afstelling te krijgen voor de kwalificatie trainingen van de zaterdag.
Om 17.00 uur ging de laatste vrije training van start en het zou een zeer goede training worden voor de drie musketiers. De eerste ronden deden ze het nog even rustig aan maar toen de heren coureurs aan wilden zetten, werd de training stilgelegd door een rode vlag situatie. Na ongeveer 20 minuten werd de training hervat en meteen ging het gas erop. Denny wist zijn tijd te verbeteren met dik twee seconden en pakte daarmee een mooie 6e plaats. En ja hoor, onze snelle Fries is vriendjes geworden met het circuit van Hengelo. Hij wist weer twee seconden van zijn tijd af te rijden en kwam daarmee op een 31ste plaats terecht. En onze snelle man uit Wezep wist weer een snellere tijd op de klokken te zetten en miste op een haar naar de eerste plaats. Maar ondanks dat kan het team terugkijken op een zeer geslaagde dag. Met veel vertrouwen kijken we naar de kwalificatietraining op de zaterdag.
Het was vroeg uit de veren voor de heren coureurs want om 8.40 uur stond de eerste vrije training op het programma. Het zonnetje stond al hoog aan de hemel toen de heren vertrokken. Denny zijn training verliep niet zoals hij het gewild had. Lannoo had niet het gevoel van de donderdag en zijn MV deed niet wat hij wilde. Maar ondanks deze problemen wist Denny toch nog de 12de tijd neer te zetten met een 1.52.500. En met nog twee tijdtrainingen te gaan is er nog geen man overboord voor onze kleine snelle Belg. Remco liet er geen gras overgroeien en had het gas er meteen goed op staan en reed meteen naar een 1.58.452 toe en zetten daarmee de 20ste tijd neer. Van Beek gebruikte deze training om het één en ander uit te proberen waardoor de motorfiets nog beter gaat presteren in de kwalificatie trainingen. Harry liet zijn klok stil staan op een 1.50.170. en daarmee stond hij op een 4de plaats.
Met enkele minuten vertraging ging de eerste tijdtraining op 12.20 van start. Remco was in de vrije training van de ochtend al snel en dat smaakte natuurlijk naar meer. Het werd dan ook meer voor onze snelle fries, want hij liet zijn klok stil staan op een 1.56.480. en stond daarmee op een voorlopige 22ste plaats. Lannoo was ondanks het verbeteren van zijn tijd (1.50.002) nog niet helemaal tevreden over zijn training. "Ik moet heel veel werken op mijn MV om hem te krijgen waar ik wil. En dan zit je niet met een fijn gevoel op de motorfiets. Maar met nog een training te gaan moet er meer in zitten dan de 10de plaats die ik nu heb", zei Denny naar afloop van zijn training. Voor Harry verliep de training geheel anders dan hij had voor gesteld. Van Beek was weer zeer snel bezig en zette zijn tijd nog even scherper naar een 1.48.761. Bij binnenkomst om vers rubber te steken bleek er meer aan de hand te zijn en moest Harry de rest van de training aan de kant toe kijken. Voorlopig staat hij met deze tijd op een 5de plaats.
Klok slag half vijf ging de laatste kwalificatie training van start en deze moest helaas zonder de derde musketier Harry van Beek aanvangen. Zijn monteurs hebben er alles aan gedaan om de motorfiets op tijd klaar te krijgen maar helaas. De monteurs van Lannoo hadden goed werk afgeleverd, want Denny klokte in de derde ronde al een 1.49.839. Met het ingaan van de vierde ronde kreeg Lannoo het bord vanuit de pitstraat te zien dat hij de volgende ronde naar binnen moest komen. Bij binnenkomst moest ook Denny zijn MV stil zetten en de training verder in de pitstraat af te kijken. Remy had het duidelijk naar zijn zin in deze laatste training. In de tweede ronde zat hij al onder zijn tijd van de 1ste training en dat zag er veel belovend uit voor onze lange Fries. En Remy moet gedacht hebben onder die zwarte helm van hem dat moet nog sneller kunnen. En dat deed die lange Fries uit Zwaagwesteinde want hij liet de klok stil staan op een 1.55.503.
En mag morgen vanaf een 23ste plaats starten en hij heeft zich meteen weer een nieuw doel voor ogen gesteld, hij wil morgen in de punten gaan rijden. Voor Harry en Denny viel de schade mee, van Beek moest zijn 5de plek inruilen voor de 7de plaats en Lannoo moest ook twee plaatsen toegeven en start morgen van de 12de plaats.
De zondagmorgen waren de drie musketiers weer compleet toe ze aan de 10 minuten durende warming-up begonnen. Ze gebruikte deze training om de laatste punten op de i te zetten.
Met een uur vertraging kon dan eindelijk de superbike wedstrijd van start gaan. Voor Harry zat het niet mee want tijdens de warming-up lap sloeg het pechduiveltje weer toe en was genoodzaakt zijn MV stil te zetten in de pitstraat. Denny en Remy kwamen allebei zeer goed weg met de start, Lannoo maakte meteen drie plaatsen goed en Remy kwam de eerste ronden op een 23ste plaats door. Helaas werd de wedstrijd naar 6 ronden stilgelegd door een rode vlag omdat een collega coureur achter op het circuit er onderuit was gegaan. Naar ongeveer twintig minuten kwam er een herstart van de wedstrijd en het zou een sprintrace worden over 5 ronden. Remy maakte meteen een paar plaatsen goed en zat in het achterwiel van de Duitser Heinz Reiner Dussel. Helaas werd Remy behoorlijk op gehouden en pas twee ronden voor het einde kon hij de MV er langs zetten. Het gat naar de felbegeerde 15de plaats was toen niet meer dicht te rijden voor Remy en moest hij genoegen nemen met de 16de plaats en boekte hiermee zijn beste resultaat tot nu toe. Lannoo had het gas er meteen goed op staan en had Folkertsma die op de 9de plaats lag in zijn vizier. En echt in de allerlaatste ronden eiste de kleine snelle Belg de 9de plaats voor zich op en was hiermee dik tevreden. Het kan natuurlijk altijd beter maar ik heb met een zeer lekker gevoel gereden en dat is ook erg belangrijk waren Lannoo zijn woorden naar de wedstrijd. Ondanks dat de wet van Murphy het team lijkt te achtervolgen zijn wij zeer tevreden met de resultaten die er vandaag zijn neergezet.
De drie musketiers met hun Italiaanse raspaardjes zijn weer in actie te zien a.s. weekend tijdens de Pinksterraces die worden verreden op het stratencircuit van”Paalgraven” te Oss.