Afgelopen weekend was Randy voor het eerst weer actief op de R6 na zijn valpartij van 2 aug. tijdens de Rizla Racing Day! Tijdens de Rizla Day brak Randy in de eerste training zijn sleutelbeen en zou zondag al geholpen worden voor zijn breuk. Met goede moet en een frisse bike vertrok Randy aan zijn eerste rondes op het geweldige circuit van spa!
De eerste training was bedoeld om het vertrouwen terug te krijgen maar al snel brak het noodlot toe. Randy was rustig aan zijn rondes bezig en in de 2e ronde brak het voorwiel weg van de motor! Dit was echt niet het moment dat Randy de grindbak zou moeten opzoeken maar toch gebeurde het. Randy kon daarna zonder kleerscheuren maar wel weer met een beschadigde motor verder naar de pits. Daar aangekomen was al snel duidelijk dat de schade zo was dat het niet mogelijk was om verder te rijden in deze training. Na de motor weer opgeknapt te hebben kon Randy aan zijn tweede training beginnen.
De tweede training ging lekker na 3 rondes kwam Randy even de pits in om alles even na te kijken om zo er goed voor te gaan zitten voor een goede startplek. Randy kwam dan ook steeds weer beter in ritme. Met een klein 10 min nog te gaan wist Randy zich naar een 26e startplek te rijden van de 60 deelnemers. Niet slecht maar ook niet goed want dit zou betekenen dat hij vanaf rij 7 moest gaan vertrekken.
Randy: "Jammer van de valpartij in de eerste training. Mijn zelfvertrouwen was wel even weg moet ik zeggen maar zoals de meeste coureurs zijn is het gewoon weer op de motor en doorgaan. Maar toch was het even gek om de eerste rondes weer te rijden in training 2. Na 3 rondes ben ik even binnen gekomen om alles te laten checken en dat was in orde daarna ben ik er voor gaan zitten en toch nog redelijk rond weten te rijden uiteindelijk wist ik niet verder te komen als de 26e plek en daar was ik niet blij mee want in mijn eerste race op zondag reed ik al de rondetijden die gelijk waren als de eerste 10 startplekken."
De eerste race was echt een drama nadat niemand zijn startplek op de laatste rijen wist te vinden stonden de motoren op de eerste rij al meteen te koken waarna er een stop kwam iedereen de pits in kon er kwam een herstart. De herstart verliep ook niet goed door enkele valpartijen in de eerste ronde besloot de wedstrijdleiding code rood te geven en moesten we voor de tweede keer de pits in rijden.
Uiteindelijk konden de rijders van start. Randy had een goede start en was de eerste ronde doorkomen op een 20e plaats. Met wat vertrouwen ging het ritme al snel omhoog en kwam na 10 rondes als 12 over de finish van de 60 deelnemers. In de tweede race ging het beter, Randy maakte weer met een goede start veel rijen goed en kwam als 14e de eerste ronde door de rondetijden die hij draaide waren beter dan het groepje voor hem en reed daar ook na toe in deze race. Samen met de winnaar van de laatst verreden race (Ron van Steenbergen) reden ze naar het groepje toe en kregen aansluiting lange tijd was het een mooi gevecht tussen 6 rijders waarvan Randy uiteindelijk als 2 over de finish kwam en totaal als 8e finishte!
Na afloop van de races die met veel oponthoud waren verreden waren er veel belangstellende aanwezig waar we samen mee terug keken op alsnog een geslaagde dag zonder schade!
Randy: "Ik heb lekker gereden met een stijgende lijn. Jammer dat we de pech hadden in de eerste training want anders had ik wat meer naar voren gestaan op de start grid wat zeker beter was geweest voor mijn eindresultaat. Het was druk met supporters voor me en dat doet je wel weer goed na z´n crash in Assen. Het geeft je meer motivatie voor een nog beter resultaat mijn dank gaat dan ook uit naar al die belangstellende die voor mij aanwezig waren in Spa!"
Het team was tevreden na wel een heel vreemde comeback zullen we maar zeggen. De eerst volgende race is voor ons het IDM in Hockenheim (D) een week later zullen we actief zijn op de Race of The Champions in Assen. Dit zal de laatste race worden van het seizoen 2008!