Het Nederstaete Racing Team is met een zeer tevreden gevoel teruggekeerd uit Oschersleben. Na diverse aanloopproblemen, zoals lekkende blokken en uitvallende verlichting is de WK endurancewedstrijd voor het Nederstaete Racing Team, uitkomend in de Superstockklasse afgesloten met een 5e plaats en een 21e plaats overall.
Om 15.00 uur werd na 2 opwarmronden het startsein gegeven met de nationale vlag voor de aanvang van de 8 uren van Oschersleben. Het publiek dat massaal aanwezig was, was goed opgehitst door de speaker.
Mike Velthuijzen, die ‘s morgens in de warm-up nog een fikse highsider had gehad, deed de start vanaf de 30e startplek. Het team had besloten dat elke rijder een tank leeg moest rijden, om zoveel mogelijk pitstops uit te sparen. Dit betekent in Oschersleben minimaal een uur rijden. Na ongeveer een uur rijden kwam Mike binnen. Hij had geen voorrem meer. Op dat moment lagen wij op de 22e plaats overall en 5e in de Stockklasse. Na snel een en ander ontlucht te hebben, kon Mario afgetankt en wel weer op weg. Door het extra oponthoud, waren wij teruggezakt naar de 41e plaats overall en de 11e plaats in de stockklasse.
De inhaalrace kon beginnen en gestaag werd door Mario de opmars naar voren ingezet. Na 4 uren lag het team weer op de 25e positie overall en op een 7e positie in de Stockklasse.
De avond begon inmiddels te vallen en met het intreden van de duisternis bleek dat de verlichting niet goed werkte. Telkens brandden de zekeringen door, waardoor de verlichting uitviel. Bij de 2e binnenkomst van Mario, omstreeks half 9, werden de zekeringen vervangen en na het aftanken begon Martin aan zijn stint. Na 17 ronden om half tien was het al aardig donker en begon de verluchting wederom te haperen. Na wat getimmer op de lampen en de zekeringkast besloot Martin om toch maar de pitsstraat op te zoeken, omdat het niet verantwoord was om door te rijden. De zekeringen werden wederom vervangen en er werden 2 van de 4 koplampen losgekoppeld, om de zaak wat meer "lucht" te geven. Dit pakte goed uit. Tijdens de stop was de motor weer afgetankt, zodat Martin langer door kon rijden. Na in deze stint 51 ronden gereden te hebben, lagen wij weer op een 5e plaats in de Superstockklasse. Om 22.00 uur werd Martin binnengehaald en kon Mike het karwei afmaken. Ondanks zijn harde val in de warm-up, was hij opvallend fit en na 8 uren en 283 ronden viel de finishvlag en konden wij 13 WK punten bijschrijven op ons konto.
Inmiddels bezetten wij de 7e plaats in het Superstockklassement van het WK endurance 2008. Wij danken alle teamleden, sponsoren en belangstellenden voor hun inzet, want zonder hen is er geen teamspirit en geen doel om voor te vechten in de wedstrijden.
Op 24 augustus zal het team afreizen naar de Pre-test voor de Bol d’Or op het circuit van Magny Cours in Frankrijk.