De dag begon met regen, de eerste training hebben we overgeslagen (4 vrije trainingen vandaag) dit in verband met het opbouwen van de werkplaats. Het team van Randy Gevers (James Walker Dutch supersport 600) arriveerde pas rond 24.00 uur (ivm met file’s) en aangezien wij als gast in hun tent mogen sleutelen konden we pas in de ochtend aanvangen met het opbouwen. Helaas was er geen pitbox beschikbaar.
De tweede training begon om 10.45 uur, natte baan, regen en uiteraard weer even wennen aan de baan, de snelste tijd van Michael lag op 1,54.89 – Manfred Witteborn (Onze Duitse monteur ter plaatse) had een aantal punten ter verbetering, en ging dus even apart met Michael om het 1 en ander door te spreken voor wat betreft de rijstijl, rempunten en het bochtenwerk. Jarno van Geffen (chef monteur) heeft de fiets scherper afgesteld en Henk van der Mark heeft de demping aangepast na aangeven van Michael dat de fiets onrustig de bocht uitkwam.
Bij de derde training kwam Michael na 3 rondes binnen om de radiateur meer af te plakken, want de temperatuur van de motor bleef te laag. Nog steeds een natte baan en wat regen. De snelste tijd werd wel verbeterd nadat de radiateur meer werd afgeplakt en kwam te staan op 1.50.11. Manfred was nog niet helemaal tevreden voor wat betreft het bochtenwerk en ging nog even in gesprek met Michael.
In de vierde en laatste training van vandaag begon Michael voortvarend en met de woorden van Manfred in zijn hoofd en het juiste racegevoel in zijn ranke lijf ging hij zogezegd van kiet. Snelste tijd; 1.40,22!!! Manfred was langs de baan niet te houden en riep ongeveer 20 keer "He is perfect on the brakes, he is perfect on the brakes" en hij was het ook. Michael begon de vierde training wederom met regenbanden van Bridgestone daar de baan nog nat was en er nog regen in de lucht zat. De regen bleef uit en de baan droogde snel op. Op z’n regenbanden ging Michael dus door en deze stonden na afloop van de training te gloeien van genot, evenals het gezicht van Michael zelf. De snelste tijd neergezet in deze training zou ergens rond de 1.37 zijn, let wel, op slicks op een opdrogende baan!!!
Al met al een enerverende dag, het ging zoals het moet gaan, stap voor stap gaan we gestaag verder met af en toe een glimlach op het gezicht.