Teams: Kiyonari op voorlopige 3e startrij

114

De eerste Superbike kwalificatie in Assen werd vandaag gekenmerkt door een serie zware crashes waarvoor de sessie enkele malen werd onderbroken met een rode vlag. HANNspree Ten Kate Honda’s Ryuichi Kiyonari was vandaag de snelste uit het drie man sterke Superbike team en noteerde een voorlopige 9e plaats.

Ryuichi Kiyonari, 9e, 1’40.496;







"Het is voor mij vandaag de eerste keer dat ik hier in Assen rijd en ik vind het circuit moeilijk om te leren. Ik had van iedereen al verhalen gehoord over de nieuwe haarspeld (Strubben), maar ik vind het hele circuit lastig en heb het juiste ritme nog niet gevonden."

"Ik maak nog steeds fouten bij het insturen van de bochten en kom dan te wijd uit, waardoor ik kostbare tijd verlies."

"Mijn team heeft me vandaag erg geholpen, ze hebben ontzettend veel data en mijn monteurs hebben hier zelf ook gereden. De afstelling van de machine is goed, daar heb ik alle vertrouwen in, ik moet gewoon wat meer ronden maken om mijn rondetijden te kunnen verbeteren en meer consistent rijden."

Carlos Checa, 1’40.745;

"We hebben vandaag nogal wat moeite gehad met de electronica en de sensoren in de machine. De hele sessie was eigenlijk een stop-and-go waardoor ik niet in staat ben geweest om consistente ronden te rijden en mijn tijd scherp te stellen."

"We zitten zeker nog niet in het juiste ritme en zijn niet in staat geweest om ons werk goed te doen."

"We zullen morgen hard moeten werken om de problemen, waar we vandaag tegenaan zijn gelopen, op te lossen en zullen morgen een betere balans moeten vinden voor de tweede kwalificatie."

Kenan Sofuoglu, 1’41.561;

"Ik ben niet tevreden met de resultaten die ik hier vandaag neergezet heb en had er veel meer van verwacht. Dit is mijn thuiscircuit en ik vind het altijd fijn om hier te rijden, maar vandaag wilde het gewoon niet lukken."

"Vorig jaar heb ik hier mijn eerste Superbike wedstrijd gereden, op een standaard machine in het Dutch Superbike kampioenschap en ik kwam vandaag niet eens aan de tijden die ik toen heb neergezet. Ik lijk bijna onderaan de lijst te staan. Mijn monteurs hebben erg hun best gedaan om me verder naar voren te krijgen, dus ik zal morgen nog harder moeten werken om mijn prestaties te verbeteren."

"Voor mij ligt het grootste probleem nog in het doseren van het vermogen. Wanneer je het vermogen beheerst, dan kan je de machine voor je laten werken. Nu lijkt het alleen maar tegen me te werken. Ik rijd nog de verkeerde lijnen en zit teveel aan de binnenkant, waardoor ik verkeerd uitkom. Ik moet mijn rijstijl constant aanpassen. Ik had gehoopt dat ik er hier op een snel circuit als Assen minder problemen mee zou hebben."