De MotoGP heeft op zondagavond een nieuwe merkidentiteit gepresenteerd. Na afloop van het seizoen 2024 en aan de vooravond van het seizoen 2025 is het kampioenschap voorzien van nieuwe logo’s en een volledig nieuwe visuele identiteit.
Lees hieronder het officiële persbericht:
Welkom bij de spannendste sport ter wereld. De snelste motoren. De meest vooruitstrevende fabrikanten. De meest onverschrokken rijders ter wereld. Dit is de jacht, en er kan er maar één de winnaar zijn. Ga met ons mee naar het randje van de mogelijkheden en het randje van je stoel.
Onze nieuwe identiteit, ontworpen door Pentagram, ‘s werelds grootste onafhankelijke ontwerpstudio, is meer dan een logo. Het is een complete evolutie van het merk, inclusief artwork, motion, lettertype, visuele identiteit en verbale identiteit ontworpen om de meest opwindende sport ter wereld een nieuw tijdperk in te leiden.
De nieuwe MotoGP™ is er voor elke fan, van een motorsport- tot een wereldwijd digitaal entertainmentmerk. Voor iedereen die al meer dan 75 jaar verliefd is op MotoGP™, maar ook voor iedereen die we nog niet kennen. Fans zijn de drijvende kracht achter onze nieuwe identiteit en de meest opwindende sport ter wereld is haar DNA.
De M in het nieuwe MotoGP™-logo is geïnspireerd op twee motoren die tegen elkaar aan leunen op het circuit, zoals uniek is voor deze sport. De ‘O’s’ suggereren de geometrie van de wielen en de ‘t’ de rijder ertussen. Mens en machine. De ‘GP’ doet denken aan het circuit en helpt het logo zijn sterke, sportieve esthetiek te behouden.
Angus Hyland, Creative Director & Pentagram Partner: “Werken aan de nieuwe MotoGP-identiteit was een ongelooflijke eer. Het was geweldig om met het MotoGP-team samen te werken om dit iconische merk opnieuw vorm te geven en het was onmogelijk om niet meegesleept te worden in de opwinding van de competitie en de mensen die deze vormgeven. We hopen dat fans over de hele wereld de nieuwe look en feel zullen omarmen wanneer de MotoGP aan haar volgende hoofdstuk begint.”
Carmelo Ezpeleta, CEO van MotoGP™-rechtenhouder Dorna Sports: “We zijn erg enthousiast om onze nieuwe identiteit te onthullen en fans over de hele wereld uit te nodigen om kennis te maken met de nieuwe MotoGP. De samenwerking met Pentagram is een ongelooflijk avontuur geweest dat heeft geleid tot wat we hopen dat onze fans zullen beamen als een ongelooflijk resultaat. Een merk is meer dan een logo en MotoGP is meer dan een sport. Het proces heeft ons veel geleerd over beide en we zijn erg trots dat we de wereld het resultaat kunnen laten zien. De hamvraag is steeds geweest: ‘Wat is MotoGP?’, zowel nu als in de toekomst, en we hopen dat deze nieuwe identiteit elk aspect daarvan overbrengt, van snelheid tot passie en alles daartussenin. Dit is MotoGP.”
Handige links Motul Solidarity Grand Prix of Barcelona:
Tijdschema en volledige uitslagen
Waar te volgen op TV
NIEUW | MotoGP- en WorldSBK ticketshop
Fotoverslag
Volg Racesport.nl ook via de onderstaande social mediakanalen
Facebook | Instagram | — X — | Threads | YouTube
Vrijwillige bijdrage
Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het door ons gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van het Racesport.nl redactieteam mede ondersteunen?
Dat kan d.m.v. een vrijwillige bijdrage via de betaallink vrijwillige bijdrage Racesport.nl of door een bijdrage over te maken naar het volgende bankrekening nummer:
NL31 BUNQ 2035 9539 44 t.n.v. ES Event & Sports Promoter, onder vermelding van ‘vrijwillige bijdrage Racesport.nl’
Op maandagochtend de wekelijkse Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen? Uw e-mailadres invullen en op de ‘inschrijven’ button klikken is voldoende.