Het Ricardo Tormo Circuit van Valencia was de plaats waar vorig weekend het SBK circus neerstreek. Daaronder was ook de FIM Cup Superstock piloot Olivier Depoorter.
Van bij aanvang der trainingen is Olivier goed in zijn doen en realiseert de 11de tijd op een natte baan. Voor de eerste kwalificatie, die in de namiddag plaats heeft en 45 minuten duurt, is de baan opgedroogd. Dit geeft verschil in de afstelling van de Yamaha R1, Olivier klaagt dat hij geen grip op het achterwiel heeft. Dat probleem is na een tijdje opgelost als het probleem zich naar voren verplaatst. Ondertussen is de tijd verstreken en staat Olivier op de 23ste plaats. Dit zal de uiteindelijke startplaats voor zondag worden daar het op zaterdag regent, op een natte baan kun je geen snelle tijden plaatsen. Tijdens de ochtend training heeft Olivier een spannend moment, bij het uitkomen van een bocht, werpt de motor Olivier omhoog, maar wonder boven wonder, Olivier houd de Yamaha vast en komt terug in het zadel, zijn vertrouwen is weg. " Het was onmogelijk om een goede tijd te zetten op de natte baan van deze namiddag, dus ben ik maar gaan zoeken naar de juiste rijlijnen en het afstellen van de motor, zodat dit geen verloren training was."
Zondagmorgen is de baan op plaatsen droog en andere nat, terwijl en enkele druppels regen beginnen te vallen. Alle rijders starten op regenbanden. Olivier neemt een uitstekende start, gaat in de aanval en komt naar de 10de plaats, een goede prestatie, maar, doordat de baan opdroogt, slijten de banden enorm. Enkele rijders komen de pits in voor een achterband te wisselen. Olivier verteld zelf het einde; " We waren in de 4de of 5de ronde, in de laatste bocht voor start-finish, glijd mijn achterwiel weg. Ik heb nog geprobeerd om dit te beletten, maar toen werd ik van de motor gegooid. Ik kwam hard terecht op mijn schouder, gelukkig is er geen breuk, enkel zijn de ligamenten een beetje geraakt. Dit zal mijn niet weerhouden om deel te nemen aan de 24 uren van Le Mans dit komende weekend. Ik kom daar uit in mijn team, Zone Rouge." We zagen de banden achteraf en inderdaad, deze waren tot op de draad versleten, dit maakt het zeer moeilijk om verder te rijden.
Op het programma van Olivier staat volgend weekend, de zware uitdaging van een Endurance Race. De beroemde "24 uren van Le Mans". Op 27,28 en 29 april moet Olivier dan zijn 3de wedstrijd in de FIM Cup betwisten in Assen. Er volgen drukke tijden voor Olivier.