Column Glenn van Straalen: “De Superpole sessie al op vrijdag hebben is zeker niet gunstig”

1518
Glenn van Straalen | © Randy van Maasdijk

De columns van enkele Nederlandse prominenten die actief zijn op het wereldtoneel van de motorsport zijn ook in 2024 weer te lezen op Racesport.nl. Eén van die prominenten is Glenn van Straalen, hij rijdt dit seizoen voor het Pata Yamaha Ten Kate Racing team in de World Supersport klasse. In deze column bespreekt de 23-jarige Van Straalen het raceweekend in Misano en de daaropvolgende test in Cremona, het huidige tijdschema voor de World Supersport klasse en de Dutch TT waar hij werkzaam was voor de NOS.


Na het resultaat van gisteravond is het misschien maar goed dat we de oranje kuipen niet hebben meegenomen naar Engeland …







Misano
We zijn weer een maandje verder en staan voor het volgende raceweekend dus het schiet nog niet echt op met de kalender. Gelukkig hebben we in de komende periode wat meer races op het programma dus dan komen we ook iets meer in een ritme. We hebben nog wel de test in Cremona gehad maar het helpt wel om in de komende weken vaker op de motor te zitten en ook echt te racen. Tijdens een test kun je niet nabootsen hoe dingen tijdens een raceweekend gaan.

Met het raceweekend in Misano was ik qua resultaten niet tevreden maar qua snelheid wel. Tijdens de kwalificatie ging ik in mijn tweede run onderuit, zoiets neem je dan het hele weekend mee. Als ik de wedstrijd van zondag op zaterdag had gereden, dan hadden we zondag qua racetempo echt mee kunnen doen met de top zes. Het is erg jammer dat we de snelheid wel hebben maar dat de resultaten dat nog niet laten zien.

Cremona
Op de woensdag en donderdag na het raceweekend in Misano hebben we in Cremona gereden. Dat was een goede test, ik ben blij met de dingen die we daar gedaan hebben. Dat geeft mij veel vertrouwen voor het raceweekend op Donington Park waar ik graag kom. Het eerste gedeelte is heel vloeiend en snel en daardoor echt mooi om te rijden.

Cremona is een heel ander circuit en de eerste dag van de test was vooral een kwestie van de baan leren kennen. We hadden daar nog helemaal geen informatie dus we begonnen met verschillende tandwielen etc., allemaal dingen die we dan in het raceweekend niet meer hoeven te doen. Tijdens de tweede dag waren we goed op snelheid en konden we ook andere dingen proberen.

Ze zijn nog bezig met alles te bouwen rondom het circuit dus ik vind het bijzonder dat we daar straks heen gaan. Het is nog maar afwachten of ze alles op tijd klaarkrijgen met dingen als de paddock, voldoende parkeergelegenheid en de service road. Het zal een hele uitdaging worden voor de organisatie om dat op tijd geregeld te hebben.

Kwalificeren op vrijdag
Het is jammer dat we met het nieuwe tijdschema maar één vrije training hebben en dan ’s middags al meteen moeten kwalificeren. In de Superpole sessie probeer je meestal in begin nog wel iets te doen maar omdat het de Superpole is ga je die sessie al heel anders in. Je moet de eerste run sowieso uitrijden waarna je het laatste kwartiertje gebruikt om echt aan te zetten. Omdat het een sessie van veertig minuten is kun je er niet meteen met de kwalificatiemodus ingaan, je moet nog wat bewaren voor het laatste gedeelte. Dat is behoorlijk lastig om mee om te gaan. Voorheen had je gewoon twintig minuten de tijd om er vol voor te gaan terwijl je nu in het eerste gedeelte nog iets moet proberen en daarna pas echt die kwalificatiemodus moet aanzetten. Een foutje wordt dan meteen afgestraft en dat neem je het hele weekend mee.

Uiteindelijk betekent het dat we veel minder rijtijd hebben. Voorheen deden we altijd een racesimulatie in de tweede vrije training op vrijdagmiddag maar dat kan nu niet meer. Ik begrijp dan ook niet echt dat we op zaterdagochtend een warm up sessie van tien minuten hebben, als je er vijf minuten bij aanplakt heb je een Superpole sessie. De zaterdag en zondag zijn nu precies hetzelfde en de warm up gebruik je ook alleen maar als een warm up, je kunt daar niet echt meer wat proberen.

Dan zijn we dit jaar ook nog zowel op zaterdag als zondag de klasse die als laatste racet dus na de warm up in de ochtend zit je de hele dag te wachten. Natuurlijk houd je je bezig met de wedstrijd maar die dag duurt dan heel lang. Met het team om me heen hebben we nu iets gevonden dat ik de dag goed door kan komen maar je moet voor jezelf wel iets vinden om daar mee om te gaan. Van het lange wachten word je niet echt sneller.

Dutch TT
Het was leuk om in Assen zonder spanning op de grid te staan, het is ook wel leuk om alle anderen dan zo gefocust te zien. Ik denk dat het wel goed ging bij de NOS, ik kon praten over wat ik nauwlettend volg en wat ik het liefste doe dus dat is niet zo moeilijk voor mij. Het is leuk om dat te kunnen delen met de kijkers. De race van Collin was natuurlijk enorm spannend, het was erg jammer wat er in de laatste ronde gebeurde. Uiteindelijk kunnen we er van genieten dat er een Nederlander aan de leiding reed die hiermee voor de Nederlandse publiek veel bewezen heeft. Dat is zeker goed voor de Nederlandse motorsport.

Glenn van Straalen tijdens de Dutch TT | © Luca Gorini

Donington Park
Het lijkt erop dat we dit weekend typische Britse weersomstandigheden krijgen met bewolking, af en toe wat regen maar misschien ook wel wat zonneschijn dus het kan van alles worden. Ik ben in ieder geval op alles voorbereid dus het maakt mij niet zoveel uit wat we gaan krijgen. Ik heb er hoe dan ook veel zin in.

Tot over vier weken,
Glenn van Straalen


Lees hier de vorige columns:

45. Column Wilco Zeelenberg: “We willen graag door met onze huidige coureurs”
44. Column Collin Veijer: “Het wordt een mooi weekend in Assen maar we moeten wel gefocust blijven”
43. Column Michael van der Mark: “Fijn om zekerheid te hebben, de stap die BMW gemaakt heeft is heel groot”
42. Column Glenn van Straalen: “Even rust was fijn maar zeven weken is veel te lang”
41. Column Wilco Zeelenberg: “We zitten in een hectische periode, dit voelt niet als een normaal seizoen”
40. Column Collin Veijer: “De ene overwinning betekent niet meer dan de andere, ik wil altijd winnen”
39. Column Michael van der Mark: “Wat Glenn en Collin hebben laten zien is geweldig”
38. Column Glenn van Straalen: “Een thuisrace is mooi maar gelukkig is het er maar één per jaar!”
37. Column Collin Veijer: “De nieuwe motor is echt heel goed”
36. Column Wilco Zeelenberg: “Acosta verrast, en we zagen een andere Márquez in Qatar”
35. Column Collin Veijer: “Mijn doel, het dit seizoen beter doen dan in 2023”
34. Column Michael van der Mark: “Het is goed dat Toprak dezelfde feedback geeft als ik”
33. Column Wilco Zeelenberg: “Dit was de meest hectische periode die ik ooit heb gehad”
32. Column Glenn van Straalen: “Het hebben van een snelle teamgenoot gaat mij sterker maken”
31. Column Michael van der Mark: “Collin heeft een geweldige prestatie geleverd, ik had het stiekem al verwacht”
30. Column Collin Veijer: “Als ik dit weekend weer kan winnen dan zal ik dat doen, ik kom hier om te winnen”
29. Column Wilco Zeelenberg: “Het mooist is om de wereldtitel pas in Valencia te behalen, het wordt een echte titanenstrijd”
28. Column Glenn van Straalen: “Het was lastig om onze doelstellingen aan te passen”
27. Column Michael van der Mark: “Samengevat was het seizoen k** maar het weekend in Portimão heeft veel vertrouwen gegeven”
26. Column Wilco Zeelenberg: “De komende overzeese trip wordt de ergste van het seizoen”
25. Column Glenn van Straalen: “Het is goed om regelmatig het Wilhelmus in de paddock te horen”
24. Column Michael van der Mark: “De overstap van Jonathan heeft me verrast, hij heeft niets meer te bewijzen”
23. Column Collin Veijer: “Het kwam wellicht als een verrassing maar ik werk er hard voor”
22. Column Wilco Zeelenberg: Over de pech in Oostenrijk, de nieuwe reglementen omtrent bandenspanning en Collin Veijer
21. Column Glenn van Straalen: “De WorldSBK kalender zou anders zijn als ik het voor het zeggen had”
20. Column Michael van der Mark: “De acht uren van Suzuka in 2024, waarom niet?
19. Column Collin Veijer: “Ik had voorafgaand aan het seizoen geen verwachtingen, het niveau is heel hoog”
18. Column Wilco Zeelenberg: “De zomerstop was lang maar we hebben zeker niet stilgezeten”
17. Column Glenn van Straalen: “Het was heel heet in Imola, een kromme clip-on maakte dat niet makkelijker”
16. Column Michael van der Mark: “Ik hoop dat ik in Most weer aan de start kan staan”
15. Column Collin Veijer: “Van de uitloopronde heb ik wel echt ontzettend genoten”
14. Column Wilco Zeelenberg: “De Dutch TT zal altijd speciaal voor mij zijn”
13. Column Glenn van Straalen: “Het is de bedoeling om full-time bezig te zijn met de motorsport”
12. Column Michael van der Mark: “Toprak is een geweldige aanwinst voor BMW”
11. Column Collin Veijer: “Ik moet zelf het vertrouwen zien te krijgen, dat is onderdeel van het proces”
10. Column Wilco Zeelenberg: “Ik maak me zorgen, er staat nu zoveel druk op de rijders”
9. Column Glenn van Straalen: “Ik ben samen met het EAB Racing Team naar een hoger niveau gegroeid, we kunnen nog mooie dingen laten zien”
8. Column Michael van der Mark: “Het ging zo snel, ik wist meteen dat het fout zat”
7. Column Collin Veijer: Dit is hoe ik een Grand Prix weekend op een nieuw circuit voorbereid
6. Column Wilco Zeelenberg: “Ik vraag me af of het beoogde doel van de Sprint races behaald wordt”
5. Column Glenn van Straalen: Zo rijd ik op het TT Circuit Assen
4. Column Michael van der Mark: “De agressie in de MotoGP is te verklaren”
3. Column Collin Veijer: “Het doel is om de beste rookie te worden”
2. Column Wilco Zeelenberg: “Wij hoeven voor niemand onder te doen”
1. Column Glenn van Straalen: “Het kampioenschap klopt nog van geen kant!”



Handige links Prosecco DOC UK Round:

Tijdschema en volledige uitslagen
Waar te volgen op TV
NIEUW | MotoGP- en WorldSBK ticketshop
Fotoverslag



  • #77 Loris Veneman - Kawasaki Superteen winnaar race 1
  • #77 Loris Veneman - Kawasaki Superteen
  • #27 Indi Schunselaar
  • #27 Indi Schunselaar
  • #64 Federico Caricasulo - ITA - Motozoo ME AIR Racing - MV Agusta F3 800 RR
  • #64 Federico Caricasulo - ITA - Motozoo ME AIR Racing - MV Agusta F3 800 RR
  • #28 Glenn van Straalen - NED - Pata Yamaha Ten Kate Racing - Yamaha YZF R6
  • #28 Glenn van Straalen - NED - Pata Yamaha Ten Kate Racing - Yamaha YZF R6
  • Podium WSBK
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #22 Alex Lowes - GBR - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #1 Alvaro Bautista - ESP - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #22 Alex Lowes - GBR - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #1 Alvaro Bautista - ESP - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #22 Alex Lowes - GBR - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #22 Alex Lowes - GBR - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #1 Alvaro Bautista - ESP - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #22 Alex Lowes - GBR - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #9 Danilo Petrucci - ITA - BARNI Spark Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #22 Alex Lowes - GBR - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #1 Alvaro Bautista - ESP - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #9 Danilo Petrucci - ITA - BARNI Spark Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • #55 Andrea Locatelli - ITA - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #1 Alvaro Bautista - ESP - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #65 Jonathan Rea - GBR - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #29 Andrea Iannone - ITA - TEAM GO ELEVEN  -  Ducati Panigale V4R
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #7 Iker Lecuona - ESP - Team HRC  -  Honda CBR1000 RR-R
  • #9 Danilo Petrucci - ITA - BARNI Spark Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • #14 Sam Lowes - GBR - ELF Marc VDS Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • Start WSBK
  • #95 Tarran Mackenzie - GBR - PETRONAS MIE Racing Honda  -  Honda CBR1000 RR-R
  • #21 Michael Ruben Rinaldi - ITA - Team Motocorsa Racing  -  Ducati Panigale V4R
  • #5 Philipp Oettl - GER - GMT94 Yamaha  -  Yamaha YZF R1
  • #29 Andrea Iannone - ITA - TEAM GO ELEVEN  -  Ducati Panigale V4R
  • #28 Bradley Ray - GBR - Yamaha Motoxracing WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #47 Axel Bassani - ITA - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #7 Iker Lecuona - ESP - Team HRC  -  Honda CBR1000 RR-R
  • #21 Michael Ruben Rinaldi - ITA - Team Motocorsa Racing  -  Ducati Panigale V4R
  • #97 Xavi Vierge - ESP - Team HRC  -  Honda CBR1000 RR-R
  • #31 Garrett Gerloff - USA - Bonovo Action BMW  -  BMW M 1000 RR
  • #87 Remy Gardner - AUS - GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #1 Alvaro Bautista - ESP - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #65 Jonathan Rea - GBR - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #55 Andrea Locatelli - ITA - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #14 Sam Lowes - GBR - ELF Marc VDS Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #77 Dominique Aegerter - SUI 0 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #45 Scott Redding - GBR - Bonovo Action BMW  -  BMW M 1000 RR
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR #45 Scott Redding - GBR - Bonovo Action BMW  -  BMW M 1000 RR
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • Uitslag WSBK QP
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #45 Scott Redding - GBR - Bonovo Action BMW  -  BMW M 1000 RR
  • #45 Scott Redding - GBR - Bonovo Action BMW  -  BMW M 1000 RR
  • #45 Scott Redding - GBR - Bonovo Action BMW  -  BMW M 1000 RR
  • Bonovo BMW
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #45 Scott Redding - GBR - Bonovo Action BMW  -  BMW M 1000 RR
  • #77 Jose Manuel Osuna Saez - ESP - DEZA-BOX 77 Racing Team - Kawasaki Ninja 400
  • #64 Federico Caricasulo - ITA - Motozoo ME AIR Racing - MV Agusta F3 800 RR
  • #28 Glenn van Straalen - NED - Pata Yamaha Ten Kate Racing - Yamaha YZF R6
  • #5 Philipp Oettl - GER - GMT94 Yamaha  -  Yamaha YZF R1
  • #77 Dominique Aegerter - SUI 0 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #87 Remy Gardner - AUS - GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #65 Jonathan Rea - GBR - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #55 Andrea Locatelli - ITA - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #14 Sam Lowes - GBR - ELF Marc VDS Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • #29 Andrea Iannone - ITA - TEAM GO ELEVEN  -  Ducati Panigale V4R
  • #22 Alex Lowes - GBR - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #97 Xavi Vierge - ESP - Team HRC  -  Honda CBR1000 RR-R
  • #7 Iker Lecuona - ESP - Team HRC  -  Honda CBR1000 RR-R
  • #95 Tarran Mackenzie - GBR - PETRONAS MIE Racing Honda  -  Honda CBR1000 RR-R
  • #27 Adam Norrodin - MAS - PETRONAS MIE Racing Honda  -  Honda CBR1000 RR-R
  • #9 Danilo Petrucci - ITA - BARNI Spark Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #77 Dominique Aegerter - SUI 0 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #31 Garrett Gerloff - USA - Bonovo Action BMW  -  BMW M 1000 RR
  • #9 Danilo Petrucci - ITA - BARNI Spark Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • #87 Remy Gardner - AUS - GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #22 Alex Lowes - GBR - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #77 Loris Veneman - Ninja ZX-4RR - Kawasaki British Superteen
  • #77 Floris Schipper - Ninja ZX-4RR - Kawasaki British Superteen
  • #66 Niki Tuuli - FIN - EAB Racing Team - Ducati Panigale V2
  • #99 Adrian Huertas - ESP - Aruba.It Racing - Ducati - Ducati Panigale V2
  • #66 Niki Tuuli - FIN - EAB Racing Team - Ducati Panigale V2
  • #64 Federico Caricasulo - ITA - Motozoo ME AIR Racing - MV Agusta F3 800 RR
  • #28 Glenn van Straalen - NED - Pata Yamaha Ten Kate Racing - Yamaha YZF R6
  • #28 Glenn van Straalen - NED - Pata Yamaha Ten Kate Racing - Yamaha YZF R6
  • #64 Federico Caricasulo - ITA - Motozoo ME AIR Racing - MV Agusta F3 800 RR
  • #47 Axel Bassani - ITA - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #22 Alex Lowes - GBR - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #1 Alvaro Bautista - ESP - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #87 Remy Gardner - AUS - GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #9 Danilo Petrucci - ITA - BARNI Spark Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #7 Iker Lecuona - ESP - Team HRC  -  Honda CBR1000 RR-R
  • #55 Andrea Locatelli - ITA - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #97 Xavi Vierge - ESP - Team HRC  -  Honda CBR1000 RR-R
  • #31 Garrett Gerloff - USA - Bonovo Action BMW  -  BMW M 1000 RR
  • #97 Xavi Vierge - ESP - Team HRC  -  Honda CBR1000 RR-R
  • #65 Jonathan Rea - GBR - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #77 Dominique Aegerter - SUI 0 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  -  Yamaha YZF R1
  • #11 Nicolo Bulega - ITA - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #14 Sam Lowes - GBR - ELF Marc VDS Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #97 Xavi Vierge - ESP - Team HRC  -  Honda CBR1000 RR-R
  • #65 Jonathan Rea - GBR - PATA PROMETEON YAMAHA  -  Yamaha YZF R1
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #29 Andrea Iannone - ITA - TEAM GO ELEVEN  -  Ducati Panigale V4R
  • #77 Loris Veneman - Ninja ZX-4RR - Kawasaki British Superteen
  • #28 Glenn van Straalen - NED - Pata Yamaha Ten Kate Racing - Yamaha YZF R6
  • Glenn  van Straalen
  • Andrea Dosoli & Paul Denning
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #1 Alvaro Bautista - ESP - Aruba.It Racing - Ducati  -  Ducati Panigale V4R
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #53 Tito Rabat - ESP - Kawasaki Puccetti Racing  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #22 Alex Lowes - GBR - Kawasaki Racing Team WorldSBK  -  Kawasaki ZX-10RR
  • #9 Danilo Petrucci - ITA - BARNI Spark Racing Team  -  Ducati Panigale V4R
  • Toprak Razgatlioglu
  • #60 Michael van der Mark - NED - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #54 Toprak Razgatlioglu - TUR - ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team  -  BMW M 1000 RR
  • #27 Indi Schunselaar
  • #27 Indi Schunselaar


Volg Racesport.nl ook via de onderstaande social mediakanalen

Facebook | Instagram |  — X — | Threads | YouTube   



Vrijwillige bijdrage  

Bent u een trouwe bezoeker van deze website, bent u tevreden met het door ons gebrachte gratis te lezen motorsportnieuws en wilt u het werk van het Racesport.nl redactieteam mede ondersteunen?
Dat kan d.m.v. een vrijwillige bijdrage via de betaallink vrijwillige bijdrage Racesport.nl  of door een bijdrage over te maken naar het volgende bankrekening nummer:

NL31 BUNQ 2035 9539 44 t.n.v. ES Event & Sports Promoter, onder vermelding van ‘vrijwillige bijdrage Racesport.nl’



Op maandagochtend de wekelijkse Racesport.nl nieuwsbrief ontvangen? Uw e-mailadres invullen en op de ‘inschrijven’ button klikken is voldoende.