De laatste race voor het ONK wilden we nog graag meenemen als voorbereiding op de laatste twee races voor de FIM cup.
Eerste training
Deze training liep totaal niet. De motor voelde niet goed aan: bij het insturen was de motor erg nerveus. Hij trilde heel erg over de hobbels wat het moeilijk maakte om fatsoenlijk te kunnen rijden. Zo was ik ook zo’n 3 seconden langzamer dan mijn snelste tijd op Assen begin juli.
Tweede tijdtraining
Voor deze training hebben we de voorkant van de motor flink veranderd. Ook hebben we andere wielen in de fiets geplaatst om te kijken of het trillen misschien door een krom wiel werd veroorzaakt. Al meteen merkte ik dat de trilling in de voorkant van de machine verdwenen was, maar echt vertrouwen had ik niet in de fiets. Het was ook erg moeilijk om een lekker ritme te vinden met 43 man in de baan. Mijn tijd was dan ook tegenvallend. Wel iets sneller dan ’s ochtends, maar nog zo’n 2 seconden langzamer dan de tijd die ik eerder dit jaar heb gereden.
De race
De start was niet echt super, maar bij de eerste bocht kon ik een paar plaatsen goed maken. In de eerste paar ronden kon ik een aantal rijders voorbij en belandde ik op een 16e plaats. De tijden waren beter dan in de training. Voor mij lag een grote groep van zo’n 8 rijders op zo’n 3 seconden voor mij. Ik dacht daar wel even naar toe te rijden. Echter bij ronde 5 maakte ik een paar kleine foutjes en toen ging het totaal niet meer. Ik was compleet mijn concentratie kwijt en was er met mijn hoofd niet meer bij. Misschien doen de familieomstandigheden van de afgelopen tijd toch iets te veel met mij waardoor ik er op dit soort momenten gewoon even niet meer bij ben. Dit kun je echt niet hebben als je met deze sport bezig bent.
Dinsdagmiddag vertrekken we weer voor de laatste twee races in de FIM cup. De eerste is op 1 oktober op het circuit van Imola in Italië. Vervolgens starten we op 8 oktober op het circuit van Magny Cours in Frankrijk. Ondanks alles ga ik hier weer vol goede moed naar toe en probeer deze twee weken maar met een ding bezig te zijn: en dat is racen!