De ONK van 5/6 augustus in de Supersport 600 was voor MCT Racing een terugkeer5 aan het front. Na de Ducati clubrace werd de 748 RS afgelost door de 749 R van Jan de Boer uit Ter Aar. Ghisberts prestatie op deze machine leidde de upgrading van de machine naar 749 RS in. De resultaten waren direct bemoedigend met een 7-e plaats. Gedurende dit weekend werd hard gewerkt aan de frame-setting met als resultaat de 2-e positie achter Arie Vos op de Ten Kate Honda, prima.
De start van de race ging zeer goed echter Henk van de Lagemaat miste zijn rempunt voor de Haarbocht en ramde Ghisbert buiten de baan en dus van z’n tweede plaats af. Arie Vos kwam daarbij maar net goed weg. Gelukkig bleef Ghisbert het grint en een val bespaard. Via de strook kunstgras werd teruggestuurd en de 15-e plaats bezet. Jammer, maar tevens het begin van een goede inhaalrace. Deze bracht hem in de 11-e ronde terug op de 5-e plaats in de race met mogelijk zicht op meer. Ironisch genoeg werd deze 4-e plaats bezet door Henk van de Lagemaat op z’n Kawasaki. Bij het aanremmen voor de GT was een pluimpje zichtbaar en blauwe rook bij de acceleratie. Ghisbert merkte dat de machine minder liep en de Ducati werd eruit gevlagd vanwege olie. Jammer. Bij eerste inspectie bleek de aanrijding met Henk meer schade berokkend te hebben dan verwacht. Niet slecht een beschadigd kuipdeel de complete koelerpartij was een paar cm verzet. Na grondiger inspectie blijkt de bobine los te liggen en het boutje waarmee die vastzit hangt buitenboord met medeneming van de draad. De losse bobine waarschuwt Ghis, de olie maakt misbruik van het gaatje. Na plaatsen van een helicoil en investering in een vers boutje is de reden van uitvallen verholpen. U wist het, een mechanische sport. Cya at Rizla+.MCT Racing.