Dat is wat je het liefst zou willen bereiken als je merkt, dat de hagelnieuwe Suzuki nu al dat soort elektronische grappen voor je heeft. En daarmee veroorzaakt dat je nog geen eens aan de start staat, van je eerste wedstrijd om het ONK Superstock! Heb je ongeveer 20 pk meer dan vorig jaar en kwalificeer je je nog geen eens! Zijn je armen tegen klemmen opengelegd en heb je een uurtje of 5 gemist van de werkelijkheid, sta je ernaast. Nog nooit heeft Rob zich niet gekwalificeerd, niet in de klasse 250 en ook vorig jaar niet in zijn debuutjaar Superstock. Shit Happens kennelijk.
Trainingen
Natuurlijk moest Rob wennen aan Assen in training 1, maar al snel zat hij in training 1 met de Suuz op 2 seconden van zijn pr op Assen met een Superstock machine.
Niet zonder klachten, dat bleek ook al snel.
Met name ronde de 7000-8000 toeren vertoonde de bike een aan en uit gedrag.
Met dat toerental ligt je half op een oor een bochtje te nemen en als dan de inspuiting schokkend veel benzine en daarna helemaal niets geeft is het net of je ligt te melken aan je gashandel op een ongecontroleerde manier.
Hij doet het wel hop 100 pk naar je Michelin rubber en daarna zegt ie: Òdoe het zelf maarÓÉÉals je niet uitkijkt lig je op je plaatÉ..logisch dat Rob het niet zo naar zijn zin had in die training1.
Training 2 werd het euvel nog sterker, na 4 keer binnengekomen te zijn en zijn klacht verbaal herhaald te hebben was slechts een ritje naar de paddock nog een optie, om te proberen het euvel aldaar te lokaliseren.
Precies 3 minuten na het stoppen van training twee, wisten we haast zeker dat de gas standsensor de boosdoener zou zijnÉÉnou jaÉ..nagelnieuwÉÉ maar jaÉ. dan is het te laat en ben je afhankelijk van je trainingstijd 1 voor kwalificatie.
Niet verwonderlijk is dat die tijd dan niet voldoende blijkt te zijn.
Wat nu?
Goed raad is duur.
49 deelnemers aan de klasse Superstock en daarvan mochten er 42 aan de start verschijnen.
Zelfs een verzoek aan de wedstrijdleiding om op basis van RobÕs prestaties van vorig seizoen hem toch toe te voegen É.. mocht niet baten.
ÓRegels zijn regels, dit seizoenÓÉÉ..!! wist de wedstrijdleider ons nog dapper mee te geven.
Stiekem dacht ik nogÉ. ok dat zal ik onthoudenÉÉ.!
Het verandert er allemaal helemaal niets aan, 1 training op het TT asfalt met een al haperende broodnodige sensor leidde tot een NQÉ.Óje moet alles eens mee gemaakt hebbenÓ zeggen ze wel maar dit is toch wel erg zuur voor de jonge Superstock rijder.
Volgende wedstrijd te SpaÉ..bij de BelgenÉÉ.nieuwe ronde nieuwe kansen en een nieuwe sensor ook op voorraad dat beloof ik jullie!
Lang leve de mechanicaÉÉ.
San Sensor naar Siberi desnoods Évuile tjangnai !
Met vriendelijke groet
MotoPort Rockanje Racing Team