Op zaterdag 7 augustus moest het team aantreden voor de voorlaatste race van dit kampioenschap op het voor ons bekende circuit van Assen. Terwijl de meeste teamleden reeds op vrijdag vetrokken kwam ondergetekende net terug van vakantie en ging dus op zaterdagochtend in de stromende regen en de nodige onweer ,vroeg weg om zich om 9.00 te melden bij het , in het zonovergoten ,rennerskwartier.
De box was keurig ingericht en de motoren stonden te glimmen .De training was laat deze keer dus was er nog tijd genoeg voor een kopje koffie en die werd gedeeld met niemand minder dan Barry Veneman de huidige kampioen supersport die ons met een bezoek kwam vereren .Een bezoek waar het team veel aan had ,aangezien Barry dit jaar ook Suzuki rijdt bij het team van Suzuki Nederland.
Belangrijke zaken werden besproken en aangepast ( vering,bandenspanning etc ) iets waarvoor we Barry graag nog eens willen bedanken super !
11. 00 tijd voor de eerste training , Lennart had er duidelijk zin in de tijden vlogen omlaag en hij wist in ronde 9 zichzelf (en ons ) te overtuigen van zijn klasse 1:27.749 goed voor de 2e tijd. Wij waren er van onder de indruk hoe zou dit aflopen vandaag ?
Intussen waren er ook een aantal gasten aangekomen en moest de koffie weer vloeien en vol trots konden we melden dat de 1e training geweldig was verlopen .
13.30 uur tijd voor de 2e training .Na 2 ronden komt Lennart binnen Òde voorvering bonkt teveel Ò direct wordt er door Michel aktie ondernomen en weg is ie weer .Rondje na rondje rijdt Lennart een tijd van 1:29 en terwijl wij ons opmaken om naar de box terug te gaan Ògaat Lennart er nog even voor zittenÓzoals hij zelf zegt en perst er een 1:27.728 uit en staat daarmee 1ste in deze training zo dat is dan duidelijk !
Snel de resultaten halen en zien dat Lennart mag vertrekken vanaf positie 2 dat is iets om nu al trots op te zijn .Terwijl de gasten tekst en uitleg krijgen merk ik toch dat de zenuwen bij Lennart toenemen , het is ook niet niks om op de eerste rij te staan , nu is het een kwestie van ontspannen en aftellen tot 15.30 uur.
15.30 uur , iedereen heeft zijn plaats ingenomen langs de pitmuur en we zien Lennart klaar staan voor zijn race. Het motorgeweld zwelt aan , lichten gaan op rood ÉÉÉÉÉ. En weg is het hele veld en Lennart gaat als 2e de eerste bocht in een start volgens het boekje.Wachten , wachten ÉÉ.. en daar komt het hele startveld weer aan met Lennart nog steeds als 2e , iedereen moedigt hem aan ÉÉÉ. Dan rode vlag , door een valpartij wordt de wedstrijd stil gelegd.Lennart krijgt drinken en na 10 minuten moet er dus weer gestart worden , daar gaan we weer toeren en zenuwen stijgen tot ongekende hoogte en daar gaat het hele veld weer , en wederom duikt Houtje als 2e de 1ste bocht in .Al gauw wordt duidelijk dat de rondetijden die Lennart neerzet dusdanig zijn dat hij niet meer in te halen is wel kruipt hij steeds dichter naar nummer 1 toe , de race is echter daarvoor tekort en zo komt Lennart als 2e over de finish wat een resultaat .
En zo komt het dat het team voor het podium staat en Houtje gehuldigd wordt , overal komen de felicitaties vandaan en natuurlijk moet ook Lennart gedoopt worden en krijgt een douche van champagne .
Na afloop was het lang onrustig , het team wil Jacco en Ingeborg bedanken voor hun support deze dag , we hopen dat jullie het naar je zin hebben gehad , wat ging het hard he Jacco !!!
En natuurlijk bedanken we Barry Veneman voor zijn support , Barry het werd ontzettend gewaardeerd dat je er was , bedankt dat ij je vrije tijd opofferde om ons te helpen.
Hans Goethart