DSB: Henri tevreden over training na foutje organisatie

94

Zaterdag 26 maart stond de eerste training op het programma in de Juniorstock 600 tijdens de WK-endurance op het TT-circuit van Assen. We hadden s’morgens 20 minuten training en s’middags mochten we nogmaals voor 20 minuten de baan op. Heel veel tijd was er dus niet, maar met veel zin ging Henri de baan op voor de 1e kwalificatie.

Redelijk gespannen ging Henri zijn eerste “snelle” ronde in en deze ging in een tijd van 1:34,4. De ronden erna waren ook allemaal in de 1:34 en Henri kwam even de pits-straat binnen. Met nog een aantal minuten op de klok ging Henri proberen zijn tijd te verbeteren. En na een rondje van 1:33,2 was er nog tijd voor 1 snel rondje. En dat werd begrepen, want dit resulteerde in een tijd van 1:32,7. Na de 1e training stond Henri op een verdienstelijke 9e plaats.




Henri was niet echt tevreden over de vering en in overleg met de monteur werden er verschillende aanpassingen gedaan om te proberen in de middagtraining nog wat sneller rond te gaan.

Om kwart voor 4 was het tijd voor de 2e en laatste kwalificatietraining en Henri wilde absoluut zijn tijd verbeteren. Na 2 rondjes van 1:34 kwam Henri even binnen om te kijken hoe het met de achterband was gesteld. Deze zag er eindelijk goed uit en nu moest het maar gaan gebeuren. Helaas kwam Henri terecht achteraan een drukke groep, niet een goede uitgangspositie voor een snelle ronde. Daarom besloot Henri om door de Pits-straat heen te rijden om zo weer zonder verkeer op de baan te komen. Maar met nog 9 minuten te gaan werd Henri van de baan gestuurd door de organisatie. Zeer verbaasd werd door ons gevraagd wat de bedoeling was. Dit was omdat iedere motor op de vermogensbank plaats moest nemen. We mochten niet meer terug totdat 1 minuut voor het einde van de training iemand van de KNMV kwam aanrennen, die riep dat het fout was gegaan omdat dit natuurlijk na de training had plaats moeten vinden. Na excuses van Kees (KNMV) werd Henri weer aanspreekbaar, maar een goede trainingsronde was hem door neus geboord. Zo zal Henri op Paasmaandag van start gaan op plaats 13 en we hopen natuurlijk punten te gaan halen. Zowel voor het kampioenschap als voor het geld wat ze waard zijn voor KWF Kankerbestrijding. We hebben we allemaal heel veel zin in al werd dit even verstoord door een knullige fout van de organisatie, welke natuurlijk nooit had mogen plaats vinden omdat iedereen roept de Nederlandse motorsport op een hoger niveau te willen brengen

Gelukkig hebben we tijdens de “controles” op de vermogensbank ons met veel collega-teams erg vermaakt. We zijn alleen benieuwd wat er nu gedaan wordt nu iedere motor is gecontroleerd. We wachten af !!!

Aart van Meerveld

Stichting Racen tegen Kanker
www.racentegenkanker.nl