Zondagmiddag was iedereen aangekomen op het circuit van Albacete en werd de tent opgebouwd. Deze was in de week voor vertrek nog van ramen voorzien en ziet er gelijk een stuk gezelliger uit. Samen met Peter Ploemen (eigenaar van de vrachtwagen) die op dit circuit een 12-uurs race heeft gereden, werd zondag, aan het eind van de middag, lopend het circuit verkend.
Maandagochtend was het dan aan Allard om met de Oliveira Suzuki de baan op te gaan. Na het eerste halfuurtje was Allard gelijk al erg enthousiast over de Suzuki.
“Hij stuurt zeer licht en gelukkig staat hij niet zo snel op zijn achterwiel.”
Deze eerste dag werd vooral veel aandacht besteed aan de veringafstelling. Doordat de baan van Albacete redelijk hobbelig is, was het gelijk een goed testcircuit voor de veringafstelling.
Ook de tweede dag werd goed begonnen. Op gebruikte banden ging Allard Õs ochtends al een seconde sneller rond dan zijn snelste tijd van de dag ervoor. Aan het begin van de middag vertrok hij voor het eerst met nieuwe banden, waarmee hij gelijk weer een stuk harder rondging. Aan het einde van de dag was het behoorlijk warm geworden en werden niet alle trainingen verreden.
De laatste dag op het circuit van Albacete was minder mooi. Õs Ochtends was het circuit nog nat. Tegen het einde van de ochtend ging Allard toch de baan op, maar kwam na een aantal ronden binnen.
“Er waren nog een aantal natte plekken met erg spannende momenten. Ik kan hier alleen maar verliezen.”
Õs Middags werd er nog gereden en aan het einde van de dag werd er nog een nieuwe setje banden gemonteerd. Met een doel voor ogen ging Allard de baan op. Na een aantal ronden werd deze bereikt. Toen Allard in de ronde daarop zich verremde, besloot hij naar binnen te komen en er een punt achter te zetten.
Donderdag werd er verhuisd naar het GP-circuit van Valencia. Allard had het hier al snel naar zijn zin, hoewel hij al gauw tot de conclusie kwam dat het met een computerspelletje niet te vergelijken is. Doordat het circuit een technische baan is, was er toch wat tijd nodig om de ideale lijn te vinden. Iedere keer dat hij dan ook de baan opging, zakten de rondetijden. Aan het einde van de dag was er nog een kwalificatie voor een race. Hiervoor plaatste Allard zich als 9e waarbij hij de tweede 600cc was.
De tweede dag was het voor iedereen vrij rijden. Hierdoor kwamen de snelle coureurs ook tussen de langzame rijders terecht waardoor hij zijn tijd niet kon verbeteren. In de middag was de ÔopenÕ race. Doordat er geen start mocht plaats vinden, werd er om de beurt vanuit de pitstraat vertrokken. Allard reed al snel zijn record tijd en gauw een seconde sneller. Net na de helft van de race begonnen de gebruikte banden snel grip te verliezen en stuurde hij de motor naar binnen. We waren hier tenslotte om te trainen en harder gaan zat er niet meer in.
De laatste dag was er weer veel vrij rijden. Om twee uur Ôs middags waren er nog een aantal races. Allard had zich gekwalificeerd voor de race tot 600cc. De race werd weer vanuit de pits gestart. De eerste 2 ronden waren een warm-up hierdoor ontstond er een groepje van drie rijders. Samen met een Spanjaard en een Oostenrijker raakte hij in een gevecht. Maar na een paar rondjes had Allard deze beide gepasseerd en reed iets weg. Maar achter hem zat de Noorse Tage Solberg (4e tijdens de EK Supersport Assen Õ04), welke snellere rondes reed, maar ook een aantal fouten maakte, waardoor Allard toch de snelste totaaltijd had. Met als resultaat een grote beker!