De jonge Kerkenveldse Team Holland coureur Roy Pouw eindigde het afgelopen weekend op het Oostenrijkse circuit de Salzburgring wederom in de punten. In tegenstelling tot de vorige wedstrijd, waar onder een stralende zon de kwalificatieÕs en de wedstrijd werd verreden, was het ditmaal het zeer onstuimige weer, die Roy tijdens de vrije- en kwalificatietrainingen voor de IDM ADAC-Junior Cup parten speelden.
Het team was al vroeg vertrokken naar het Oostenrijkse circuit om de vrije trainingen op de vrijdag te kunnen rijden om zo kennis te kunnen maken met het bijzondere circuit. Jammer genoeg regende het vrijwel constant en viel de planning tot zover behoorlijk in het water.
Ook zaterdags tijdens de eerste kwalificatietraining waren de weergoden nog steeds niet bijster goed gestemd en gooiden ruimhartig het water naar beneden. Tijdens de tweede kwalificatietraining moest het dan maar gebeuren, want het werd ÒevenÓ droog. Al was het dan maar van zeer korte duur. De twee ronden die Roy toen te benutten kreeg op een droge baan, greep hij direct aan om zich te verzekeren van plaatsing op de grid. Direct voluit rijden was het devies en bleek zijn vruchten af te werpen. Met een zeventiende tijd stond hij er voor dat moment zelfs beter voor dan tijdens de vorige race, waarin hij vanaf een tweentwintigste plaats mocht vertrekken. Dat Roy zich wist te kwalificeren bleek achteraf een zwaardere opgave te zijn geweest dan vooraf gedacht. Niet alle coureurs uit het sterk bezette Internationale veld wisten zich binnen de tijdslimiet te plaatsen, waaronder ook enkele die normaal vooraan meestrijden in de IDM ADAC-Junior Cup.
Zondags was het droog weer en hiermee diende zich voor de monteurs een nieuwe uitdaging aan. Zonder de belangrijke datagegevens voor een droog circuit moest er toch een goede tandwiel set-up gevonden zien te worden voor de Aprilia racer van Roy. Na een goede start, bleek in de race al snel dat de motor niet voldoende toeren kon rijden op de twee rechte stukken en kwam daardoor behoorlijk topsnelheid tekort. Roy streed tot het uiterste met een groepje coureurs om de plaatsen acht tot en met zestien en wist door extreem laat te remmen de aansluiting in deze groep te behouden. Na acht ronden racen vond er een ernstig raceongeval plaats waardoor de rode vlag werd gezwaaid. Er was meer dan zeventig procent van de te rijden raceronden gereden en daardoor telt de laatste doorkomst, voor code rood, als einduitslag van de wedstrijd.
Met het late remmen en op de limiet rijden wist Roy een zwaar bevochten punt te behalen door als vijftiende en tevens als beste Nederlander te eindigen in dit bijzondere raceweekend. De beide landgenoten van Roy eindigden op een achttiende respectievelijk zevenentwintigste plaats.