De Wedstrijd in Schleiz werd letterlijk een uithoudingswedstrijd. In de klasse supersport kregen de rijders liefst vier maal een startprocedure te verwerken om de race te kunnen afwerken. Werner startte vanuit de tweede positie en kon lang aan de leiding rijden in de regen, maar een warm lopende motor en een opdrogende baan maakte het hem onmogelijk om stand te houden. De motor raakte oververhit met een bedrijfstemperatuur van 120¡C, wat veel te hoog is. Hij moest hierdoor in de vierde ronde Kaufmann en Andersen laten voorgaan. Werner verloor hierdoor in n ronde meer dan 10 seconden op zijn achtervolgers. Hij kon de derde plaats nog veilig stellen en haalde alsnog het welverdiende podium.
In de Superbike stond geen maat op Schulten die beide reeksen won. In de tweede reeks reed Werner goed mee in een groepje dat uitzicht had op een derde plaats, maar moest zich uiteindelijk tevreden stellen met plaats acht.
Reactie van Werner,
Ò Het was een zeer vermoeiende dag. De Supersport ging zeer goed maar de motor werd al extra warm in de derde ronde. Gelukkig hebben wij de race verder kunnen uitrijden. In de Superbike ging het zeer goed. Door de vermoeidheid die mij parten speelde zat er echter geen betere klassering in.Ó
Tekst: Pers Racing