Afgelopen weekend was het Saveko Racing Team in Assen voor de laatste race van het seizoen. De motor liep goed en Branko zat lekker in zijn vel. Het team keek dan ook vol vertrouwen uit naar dit weekend.
Na de eerste paar minuten van de eerste kwalificatietraining werd er een rode vlag gegeven vanwege een crash. Iedereen kwam binnen in de pitstraat en Branko gaf aan dat de motor goed voelde. Na een paar minuten werd de baan weer vrijgegeven en kon de training worden voortgezet. Maar na een paar minuten was het helaas afgelopen voor Branko.
In een van de chicanes werd hij aangetikt door een van zijn mede coureurs en verloor daardoor de macht over de motor. Gelukkig kwam hij er vanaf met een paar bulten en blauwe plekken. De motor was er helaas iets minder goed aan toe. Door beschadigingen aan het blok was het niet mogelijk om de motor voor de tweede training klaar te maken. Branko was dus afhankelijk van de tijd die hij tijdens de eerste training had neergezet. Deze was toen goed voor een 16e plek, maar uiteindelijk slechts voor de 23e plek.
Omdat de schade aan het blok behoorlijk groot was, was het team genoodzaakt om te racen met een leenblok. Dit leek allemaal geen problemen op te leveren. Maar toen de motor werd gestart hoorden de monteurs rare geluiden
die weg kwamen bij de koppeling. De koppeling moest vlak voor de start van de eerste race nog worden losgehaald om te kijken wat er aan de hand was en dit te repareren. Hellaas koste dit dusdanig veel tijd dat Branko een paar
minuten te laat was en dus niet meer mocht deelnemen aan de race.
De tweede race was de motor uiteraard wel klaar en kon Branko dus gewoon starten. Al na een paar ronden lag hij op de 17e plek. Alles leek goed te gaan, maar op een gegeven moment werd geconstateerd dat hij het tempo iets
begon te verliezen. Hij reed toen nog steeds op de 17e plek, maar het leek hem veel meer moeite te kosten. Uiteindelijk bleek dan ook dat hij problemen had, want de laatste ronde kwam hij binnen in de pitstraat. Hij gaf aan dat de motor olie lekte. Dit gebeurde al na 3 of 4 ronden, maar Branko dacht toen dat het misschien aan de banden lag. Hij kreeg door dat het olie was toen zijn voet van het stepje vloog omdat deze ineens heel glad was. Omdat
het dus steeds gladder werd en de motor steeds meer begon te glijden, wou Branko niet het risico lopen op in de GT te crashen en besloot dus te stoppen. Een hele moeilijke en vervelende keus, maar wel verstandig.
Zoals wel duidelijk mag zijn was dit dus een enorm pechweekend en dus duidelijk een weekend om snel weer te vergeten.