Opgestaan met het zonnetje in de ogen. Om 9 uur moesten we klaar staan voor aan onze 1e vrije training te beginnen. Vanaf het begin voelde ik me al goed op de motor, alleen de vering wou niet meewerken. Na enkele ronden achter Chiarello te hebben gereden, voelde ik naar gelang we sneller begonnen te rijden, hoe onstabieler de motor werd bij het aanremmen van de bocht. Bij het ingaan van de laatste minuten werd ons de rode vlag getoond, na enkele minuten stilstaan mochten we de baan terug op, ik trachtte mijn tijd nog iets te verbeteren in de 2 resterende ronden. Dit lukte niet meer, en moest me tevreden stellen met een 13e tijd.
15.30 u . 1e kwalificatie
Na enkele aanpassingen aan de vering en giering, was ik klaar voor de eerste kwalificatie van dit seizoen. Eens in men ritme, besloot ik de pits in te gaan en de vering nog iets te veranderen, omdat deze nog niet 100% goed aanvoelde. Ook het achterwiel met de nieuwe band erop werd verwisseld. Ik probeerde mijn tijd van deze morgen te verbeteren, maar dit lukte mij maar minimaal. De voorkant van de motor gedroeg zich zeer onrustig. Ik kreeg de motor nergens mooi ingestuurd, hij stotterde steeds naar buiten toe. Hierdoor kwam ik in een trage rechtse bocht lichtjes ten val. Gelukkig kon ik herstarten, dit zonder een linker voetsteuntje, een goede tijd zetten was uitgesloten. Ik reed nu 1Õ41.79, goed voor een 18e startplaats van de 38 deelnemers. Hopelijk hebben we de vering morgen optimaal en krijg ik minimum nog 1.5 seconde van mijn besttijd af.
Zaterdag 2e vrije training.
De weermannen hadden voorspeld dat het op zaterdag ging regenen, en zij hadden dus geen ongelijk. Ik had een goed vertrouwen in de regen omdat ik vorige week op Nurburgring al een wedstrijd in de regen had gereden. Na 20 minuten stond ik op een mooie 7e plaats, maar voelde dat ik nog heel wat over had. Het bord van de laatste 2 minuten werd getoond, dus besloot ik alles nog even uit de kan te halen. In mijn 1e en 2e split had ik een 4e tijd, tot ik in de derde sector, in de voorlaatste bocht, de controle over mijn motor verloor en een high-sider kreeg. Toch bleef ik nog op een 7e plaats staan.
2e kwalificatie. Gelukkig mochten we op een droog wegdek van start gaan. We hebben een volledig andere setup gekregen van Bitubo, en deze bleek ook te werken. Na enkele ronden kon ik al 41ers draaien, maar ik kon niet onder de 1.41.18 geraken. Toch 8 tienden sneller dan gisteren maar in plaats maar 1 plaatsje naar voor t.o.v de eerste kwalificatie.
1. I. Silva 1.39.19 2. L. Scassa 1.39.28 3. A. Polita 1.39.44 17. S Vermonden 1.41.18
Wedstrijd van 13 ronden.
In de nacht had het geregend, maar toen de wedstrijd van start ging waren de ideale lijnen al opgedroogd. Mijn start was goed en na 1 ronde gereden te hebben kon ik 1 plaatsje goedmaken. In de derde ronde werden we opgehouden door iemand die iets trager reed. Cooper kon hem als eerste passeren, maar ik kon niet er niet mee door. Cooper trok een gaatje, dus ik moest er zo snel mogelijk zien over te geraken. Eens we op het snelle stuk achteraan van het circuit kwamen, ging ik sneller op het gas, en kon hem zo uitremmen. Maar omdat ik zo laat remde, moest ik iets van de ideale lijn af en kwam ik op het natte wegdek terecht. Ik besloot deze bocht niet meer in te sturen (omdat het dan tot een valpartij had uitgedraaid) en men motor het grind in te sturen, hopende dat ik er niet te ver in terecht kwam, maar dat gebeurde dus wel. Het duurde echt lang voor ik men motor uit het grind kreeg, en zo de wedstrijd kon hervatten. Ik kwam als laatste terug op het circuit en probeerde het beste er nog van te maken. Zo kon ik nog als 27e afgevlagd worden.
Ik zou dit pechweekend zo snel mogelijk willen vergeten. Het is niet alleen jammer voor mij, maar ook voor het team, zij blijven mij motiveren, ook na de nodige pech. Ik weet zeker dat we met dit team in staat zijn om mooie resultaten te halen! Hopelijk lukt dit in de volgende wedstrijd op men favoriet circuit in Monza!