Na de afgelopen week de voorvering van de motor helemaal in orde te hebben gemaakt en verdere kleine aanpassingen aan de motor gedaan te hebben was het weer tijd voor onze tweede race op het circuit van assen, de vierde op de supercup600 racekalender.
De eerste tijdtraining was er weer om er een beetje in te komen, we hadden achter een groter tandwiel gemonteerd voor meer trekkracht en om te kijken of dit beter uit zou komen her en der op het circuit maar dit gaf een averechts resultaat. Toch zat er tempo er al redelijk in en nadat ik na een ronde of 8 op het pitbord P6 met een tijd van 1:55:7 zag staan ben ik de pit in gereden, meer zat er met deze set-up niet in. Uiteindelijk stond ik 11e na de eerste tijdtraining.
Voor de tweede tijdtraining maar weer terug naar de oude set-up welke veel beter werkte mede doordat de baan nu ook helemaal droog was in tegenstelling tot twee weekenden geleden. De rondetijden zakten weer gestaag en uiteindelijk kwam ik uit op een 1:54:0, goed voor een 13e startplaats voor de race.
De Race:
Op een nieuw set banden stonden we op de 4e start rij helemaal links van de baan. De lampen deden het dit keer normaal en we gingen van start. De eerste meters waren niet goed maar bij de eerste bocht remde ik extra laat en trok ik naar binnen toe, dit werkte goed en veel rijders kon ik hierdoor weer terug pakken. In de eerste ronde ging er in de ruskenhoek voor me er al iemand af en haalde ik bij de bult nog een rijder in. De eerste doorkomst was op een 11e plaats. Hierna kwam ik in een leuk groepje terecht waar de snelheid er goed in zat maar waarin ik wel elke ronde 1 iemand van in kon halen, dit schoot dus al lekker op en ik had in ronde 4 inmiddels de 8e plaats bereikt toen er door een gevallen rijder een rode vlag situatie veroorzaakt werd en de race stilgelegd werd. Aan de ene kant baalde ik hier van na zoÕn goede start en verdere opmars met nog een stuk of 3 mensen voor me die langzamer waren dan ik, aan de andere kant kwam het wel goed uit aangezien mijn vizier telkens besloeg hetgeen erg irritant is. Tijdens de paar minuten dat we stil stonden snel anticondens aan de binnenkant van het vizier aangebracht en we konden ons weer opstellen op de startgrid op dezelfde plek als de eerste keer.
De lichten gingen weer uit voor de resterende 4 ronden, nu waren de eerste meters beter maar zat er iemand voor me met een slechte start waarvoor ik moest inhouden, weer erg laat geremd voor de eerste bocht en brutaal de motor de bocht in gegooid aan de binnenkant, en weer veel mensen in die eerste bocht kunnen inhalen. De eerste ronde die hierop volgde reed ik lekker agressief en ik haalde hierin een stuk of 3 rijders in..
Ook in de volgende ronden ging het heerlijk, de rondetijden zakten tot in de 1:53 en weer kon ik elke ronde minimaal 1 iemand inhalen tot het in de laatste 2 ronden leek of er geen plaats meer te halen was, Marco Nijmands lag samen met Robin Sponselee een behoorlijk stuk voor me maar ik moest toch blijven pushen omdat ik op het pitbord zag dat er enkele rijders vlak achter me zaten. Zo kwam ik ineens toch nog dicht bij Marco die blijkbaar het tempo liet zakken en kon ik hem in de laatste ronde voor de bult zelfs nog inhalen. In deze laatste ronde bleek ik dan ook mijn snelste tijd van 1:52:8 neergezet te hebben en kwam ik als zesde over de finish.
De totaal tijden van voor de herstart en na de herstart werden bij elkaar opgeteld en ik kwam hiermee uiteindelijk op een 5e plaats uit! Een super resultaat dus waar we dan ook erg tevreden mee zijn en waarmee we vol goede moed naar de race in Eemshaven op 26mei kunnen gaan.