Het circuit van Valencia was afgelopen weekend het strijdtoneel van de eerste race in de FIM Cup Superstock 1000 van 2006. Mede door de beperkte training voor het seizoen kwam Allard tot een 34e startplek. De race werd met een niet volledig droge baan gestart en na een voorzichtig begin toch een nette 22e plek opgeleverd.
Reeds op dinsdagavond om twaalf uur kwam het team aan op het circuit van Valencia, waar onze concurrenten reeds eerder een drie daagse training hadden, die Allard vanwege zijn blessure helaas moest missen. Donderdag aan het eind van de middag is Allard nog naar de Clinica Mobile gegaan. Deze topdokters/ fysiotherapeuten/ masseurs moesten eerst bekijken of Allard wel mocht starten. Nadat er weer een foto gemaakt was, werd al snel gezegd dat het mocht, maar er nog wel fysiotherapie nodig was. Een uur later kwam Allard volledig ingetapet en zonder gipsbeen terug. Met alleen een startpermissie voor de vrije training.
De eerste vrije training werd voorzichtig begonnen en na 25 minuten bezette hij de 36e plaats. ÔÕIk heb nog veel moeite met terugschakelen. Maar ook met de vering kunnen we nog een hoop winnen.ÕÕ Voor de tweede training werd zijn enkel anders ingetapet, zodat schakelen makkelijk zou moeten zijn. In de eerste kwalificatie reed hij al snel een seconde sneller. Tussendoor werd ook nog de vering aangepast, wat een steeds beter resultaat opleverde. Aan het einde van de training ging zijn tijd niet meer omlaag. Met een 34e plaats als resultaat.
ÔÕIk ging steeds beter rond. Maar doordat mijn beenspieren een maand niet gebruikt zijn, kom ik spierkracht tekort. Zo krijgen mijn armen het steeds zwaarder en moet ik steeds eerder remmen.ÕÕ
Zaterdagochtend was de vrije training jammer genoeg op een natte baan. Hierdoor kon Allard zijn tijd niet verbeteren. Allard liet zich niet gek maken maar ging wel steeds sneller rond. Met uiteindelijk een 20e tijd in deze natte training. Voor de tweede kwalificatie aan het einde van de dag was het gelukkig weer droog en zonnig geworden. Al snel verbeterde hij zijn rondetijd en ging naar de 33e plaats. Halverwege kwam hij binnen om de vering aan te passen. Echter bleek dit de verkeerde kant op en Allard kwam met twee ronden weer binnen. Doordat deze training maar 25 minuten telt had hij nog maar tijd voor twee geklokte rondes. Tot op 2 tiende wist hij zijn tijd net niet te verbeteren, maar bleef wel op de 33e plaats staan. Zondagochtend was het alweer nat. Omdat een uur later de motoren alweer klaar moesten staan voor de start van de race, vermeed Allard overbodige risicoÕs. Hij reed daarom net zoals vele anderen de warming-up rustig uit. De race zou gestart worden onder moeilijke omstandigheden. De ideale lijn in de bochten was opgedroogd, maar met remmen en uitkomen van de bochten was het nog nat. Onder deze omstandigheden is Allard rustig aan begonnen. Ondanks dat kwam hij de eerste ronde toch als 29e door. Door een aantal crashes was het al gauw een 25e plaats. Maar tegen het einde kwam Allard in een versnelling en haalde het groepje waarin hij reed in.
ÔÕIk merkte dat het veel sneller kon. Zo snel mogelijk haalde ik de twee rijders voor me in, waarna ik gelijk twee seconde per ronde harder ging.ÕÕ
In de laatste paar rondes wist hij ruim drie seconde in te lopen op de nummer 22. En net voor het ingaan van de laatste ronde accelereerde Allard hem eruit, waarna hij direct een gat sloeg. Op een 22e plaats werd hij dan ook afgevlagd. Aan het einde van de race reed hij rondetijden waarmee hij met de rijders rond de 18e plaats zeker mee kon komen. Redelijk tevreden keerde iedereen dan ook huiswaarts