Karl Muggeridge (Ten Kate Honda CBR600RR) voelde zich direct weer thuis op het klamme Brands en pakte de voorlopige pole. Zijn teammaat Broc Parkes was vijfde, zijn tijd van 1:29.811 was echter niet veel langzamer dan MuggeridgeÕs pole tijd van 1:29.200.
De topprestaties van het team worden gedragen door een recente test te Oschersleben, waar nieuwe voorvorkdelen en dempingscurves werden getest in samenwerking met de technische partner, WP Suspension.
Met nog een vrije training en de beslissende kwalificatie voor de boeg, zijn beide Ten Kate Honda rijders ervan overtuigd dat ze hun beste tijd van vandaag kunnen verbeteren, mede doordat de grip van de baan nog zal verbeteren.
Muggeridge, die bekend is op Brands omdat hij zijn eerste Europese racejaren volbracht in het Britse kampioenschap, meldde: ÒOnze tijden zijn voor de eerste dag vrij goed en we proberen nu de snelheid er in te houden, en de motor wat comfortabeler aan te laten voelen. De bedoeling is dat ik tijdens de race constant mijn snelste rondetijden kan vasthouden. De baan voelt op sommige plekken erg glad aan, net of er hier een tijdje niet gereden is maar ik denk dat dat beter gaat worden. De luchtvochtigheid is bovendien erg hoog en dat helpt ook niet echt.Ó
Parkes was redelijk tevreden na de eerste dag, maar weet dat er meer in zit. ÒWe moeten werken om achter iets meer grip te vinden, maar voor de rest voelt alles goed aan. De test die we onlangs hebben gehad, heeft erg goed uitgepakt en de vijfde plek is goed voor de eerste dag. Dit is bepaald niet mijn favoriete circuit, maar ik heb op het moment een veel betere ploeg en totaalpakket om me heen dan ooit tevoren.Ó
Teammanager Ronald Ten Kate was er stilletjes van overtuigd dat er morgen meer te verwachten valt van zowel mens als machine. ÒHet is mooi om weer te racen met de Supersport vleugel van het team na de lange zomerstop, en beide mannen hebben direct weer de juiste snelheid te pakken. We rijden nu met nieuwe vorkdelen van de Italiaanse WP importeur Andreani, die meer gevoel en controle met de voorband aan de rijders geven. We willen ervoor zorgen dat de rijders de snelle rondes van de kwalificaties ook tijdens de wedstrijd kunnen benaderen en deze vervolgens zo lang mogelijk kunnen vasthouden.Ó
rider | motor | time | |||
1 | Muggeridge Karl | Honda CBR 600RR | 15 | 1’29.200 | |
2 | Foret Fabien | Yamaha YZF R6 | 19 | 1’29.554 | |
3 | Curtain Kevin | Yamaha YZF R6 | 14 | 1’29.625 | |
4 | Charpentier Sbastien | Honda CBR 600RR | 20 | 1’29.654 | |
5 | Parkes Broc | Honda CBR 600RR | 17 | 1’29.811 | |
6 | Fujiwara Katsuaki | Suzuki GSX-R 600 | 20 | 1’30.281 | |
7 | Kellner Christian | Yamaha YZF R6 | 16 | 1’30.450 | |
8 | Chambon Stphane | Suzuki GSX-R 600 | 17 | 1’30.454 | |
9 | Corradi Alessio | Honda CBR 600RR | 20 | 1’30.627 | |
10 | Vd Goorbergh Jurgen | Yamaha YZF R6 | 20 | 1’30.810 | |
11 | Lagrive Matthieu | Suzuki GSX-R 600 | 21 | 1’30.814 | |
12 | Neukirchner Max | Honda CBR 600RR | 22 | 1’31.122 | |
13 | Tiberio Yoann | Yamaha YZF R6 | 23 | 1’31.262 | |
14 | Quigley Luke | Suzuki GSX-R 600 | 23 | 1’31.488 | |
15 | Cruciani Stefano | Kawasaki ZX6 RR | 18 | 1’31.580 | |
16 | West Anthony | Honda CBR 600RR | 20 | 1’31.635 | |
17 | Iannuzzo Vittorio | Suzuki GSX-R 600 | 16 | 1’31.675 | |
18 | Sacchetti Denis | Honda CBR 600RR | 19 | 1’31.780 | |
19 | Lanzi Lorenzo | Ducati 749 R | 21 | 1’31.990 | |
20 | Tunstall Tom | Honda CBR 600RR | 18 | 1’31.995 | |
21 | Tortoroglio Walter | Suzuki GSX-R 600 | 22 | 1’32.086 | |
22 | Le Grelle Sebastien | Honda CBR 600RR | 21 | 1’32.147 | |
23 | Baiocco Matteo | Yamaha YZF R6 | 16 | 1’32.625 | |
24 | Ellison Dean | Honda CBR 600RR | 13 | 1’33.931 | |
25 | Chen Eli | Honda CBR 600RR | 21 | 1’39.571 |