De wat magere resultaten van Noriyuki Haga, die na zijn zware crash in Donington Park voor het eerst weer in actie kwam, in de trainingen deden vermoeden dat hij na het weekend in Brno niet meer aan de leiding zou staan, met een beetje onbedoelde hulp van zijn teamgenoot en twee dappere races bleef hij dat echter wel.
Na zijn zware klapper in de tweede race op Donington Park was het al een beetje een wonder dat Noriyuki Haga weer in actie zou komen op zijn Ducati, laat staan dat hij nog de leiding in het klassement zou weten vast te houden.
Aanvankelijk leek het helemaal niet zo goed te gaan met de Japanner die de eerste training als 18e afsloot. Met de eerste kwalificatie later die middag ging het iets beter, 15e, maar een dag later stond hij in de tweede kwalificatie weer op de 18e plaats en zelfs 20e in de tweede vrije training. Uiteindelijk wist Nitro Nori er nog een 14e startplaats uit te slepen in de vernieuwde Superpole, de vraag was echter of hij het in de races wel vol zou kunnen houden want Haga had veel last van zijn schouder en kon niet meer dan zes ronden voluit gaan.
Op de racedag voelde Haga zich goed en dat liet zich zien in twee voor zijn doen uitmuntende races, achtste in de eerste race en zesde in de tweede race. Resultaten waar vooraf alleen maar van gedroomd kon worden. Dat de Japanner nog steeds de leiding in het klassement heeft, heeft hij ook een beetje te danken aan de fout die zijn teamgenoot Michel Fabrizio in de eerste race maakte waarbij hij Haga’s uitdager Ben Spies in de grindbak deed belanden.
"Ik ben niet erg blij maar we hebben dit weekend ondanks de moeilijkheden prima gewerkt. Mijn gebroken schouderblad heeft me er van weerhouden om te presteren zoals ik gewild had. Nu ik dat gezegd heb moet ik wel zeggen dat ik belangrijke punten heb gepakt en nog steeds aan de leiding sta, zeven punten voor Ben. Ik wil dan ook dokter Corbascio en de dokteren van de Clinca Mobile maar ook Rok, mijn trainer, bedanken voor hun hulp en steun in deze weken. Daarnaast wil ik mijn team en Ducati bedanken voor alles wat ze gedaan hebben om me meer confrotabel te voelen en de motor makkelijker te maken. Gezien de omstandigheden is dit een goed resultaat, nu kan ik met een lach op mijn gezicht naar Japan gaan waar ik dan hard zal gaan trainen om in topvorm op de Nürburgring te verschijnen, ik hou erg van dat circuit en ik hoop daar mijn voorsprong te kunnen vergroten," vertelde Haga.